Son yıllarda Türkiye’de internetin yaygınlaşması kobi,küçük işletmelerinde internet ortamına girmesi ile hemen hemen tüm sektörlerde bir rekabet artışı ve kızışmalar söz konusu.Bu bağlamda SEO konusunda son yıllarda özellikle kişisel olarak gözlemlediğim konu özellikle küçük işletmelerde işletme sahiplerinin veya sahibinin bende seo biliyorum diyerek aslında temel 1-2 bilgiye dayanarak söylemesi.
Aslında haksız değil sebebi her işletmenin veya Google üzerinden hit elde etmek isteyen kişilerin az da olsa içeriklerini yazarken seo konusunda bilgi sahibi olması fayda sağlamakta. Bu nedenle internet pazarlaması , dijital pazarlama konularında eğitim almak bu nedenle doğru görülebilir.
İçeriğin devamını okumadan belirtmeliyim ki teknik anlamda seo konusunda bilgi vermektedir.
Veri Bilimi Nedir?
İçerikteki tek bir ince ayarın veya başlık etiketinin sitenizi arama sonuçlarının en üstüne çıkarabileceği günler geride kaldı.Google algoritması, artık eskisinden daha zor çözülüyor. Ayrıca, çevrimiçi kullanıcıların yüzde 75’i arama motoru sonuçlarının ilk sayfasını kaydırmaz.Tahmin edebileceğiniz gibi, bu SEO alanını şu anda oldukça rekabetçi kılıyor ve şirketler artık temel tekniklere güvenemiyor. Ancak, veri bilimini kullanarak olasılıkların sizin lehinize olduğundan her zaman emin olabilirsiniz.
Ham verileri kullanarak gizli kalıpları açığa çıkarmak için tasarlanan çeşitli araç, algoritma ve makine öğrenme ilkelerinin bir araya gelmesi, veri bilimi olarak adlandırılır.Veri bilimi her alanda etkilerini yaratıyor. Maryville Üniversitesi tarafından belirtildiği gibi , 2020 yılının sonunda gezegendeki herkes için her saniye yaklaşık 1.7 megabayt veri üretileceğini düşünüyor.
Veri bilimi SEO’ya nasıl yardımcı olur?
- Veri bilimi size izin vererek somut kararlar almanıza yardımcı olur:
- Hangi kombinasyonların en büyük etkiyi yaratma potansiyeline sahip olduğunu hayal edin
- Hedef kitlelerinin ihtiyaçlarına uygun pazarlama kampanyaları oluşturun
- Alıcının tercihlerini anlayın ve ağrı noktalarını belirleyin
- Trafiği dönüştüren sevk kaynaklarını tanımlayın
- Yükleme süresini, endeksleme oranını, hemen çıkma oranını, yanıt hatalarını ve yönlendirmeleri doğrulayın
- En çok ve en az taranan URL’leri doğrulayın
- Tarayıcıların dizine eklememesi gereken sayfaları belirleyin
- Olağandışı trafik kaynaklarını bulmanızda.
Veri bilimini SEO verilerinize nasıl uygularsınız?
SEO kampanyalarınıza veri bilimi uygulamak için aşağıdaki yol haritasını izlemenizi tavsiye ederim.
Veri bilimini SEO verilerinize nasıl uygularsınız?
SEO kampanyalarınıza veri bilimi uygulamak için aşağıdaki yolları izleyin:
1. Veri kaynaklarınızı seçin
Veri kaynaklarınızın kalitesinin veri görüşlerinizi doğrudan etkilediğini anlayın. Önemli ölçümleri daha kesin bir şekilde izlemek için doğru araçlara ihtiyacınız var. Doğru verileri toplamanıza ve daha iyi kararlar almanıza yardımcı olacak ilk dört araç Google Analytics, SEMrush ve Ahrefs’tir. Araçların alternatiflerini de tercih edebilirsiniz size bağlı örneğin ahrefs yerine moz gibi.
2. “Veri” ve “araçlar” yerine “eko sistemi” düşünün.
SEO’nuz karmaşıksa ve içerik pazarlaması, CX yönetimi, CRO ve satış gibi diğer dijital pazarlama alanlarıyla bütünleşiyorsa, tek bir çözüme güvenmeyin. SEO’ya “veri bilimi” yaklaşımı, yöntemleri, araçları ve uygulamaları, kümülatif veri karışımından derin ve doğru bilgiler alacak şekilde entegre etmekle ilgilidir. Yukarıda tartıştığımız SEMRush konsolunu düşünün. Sunduğu trafik istatistikleri, tüm trafiğin orijinal olduğu varsayımına dayanarak çalışır. Ya web sitenize alakasız bot trafik varsa? Finteza’nın yaptığı gibi bir trafik kalitesi kontrol aracının örnek görüntüsünde görebilirsiniz.
Verilerinizi daha iyi anlamanıza yardımcı olacak, aynı zamanda iş KPI puanlarını artırmanıza yardımcı olacak bir dönüşüm hunisi optimizasyon modülüyle birlikte gelişmiş bot algılama teknolojisi sunar.
3. SEO’yu pazarlama girişimleriyle hizalayın
SEO’nuzu diğer pazarlama inisiyatifleriyle desteklemek onu daha da güçlendirir. Tüm arama sıralama faktörlerini optimize etmek için satışlar, geliştiriciler, UX tasarımcıları ve müşteri destek ekipleriyle işbirliği yapın.
Hedefinize ulaşmak için her ekibin izleyebileceği evrensel bir SEO en iyi uygulama grubunu belirlemek için veri bilimini kullanın. İşletmeniz için hangi eylemlerin önemli olduğu hakkında daha iyi bir fikir edinmek için bağımsız ve bağımlı değişkenler arasındaki gelişen ilişkileri izlemeyi deneyin. SEO’nuzun diğer kanalları nasıl etkilediğini tam olarak anlamak için aşağıdakilerden veri yakalayın ve analiz edin:
En iyi dönüşüm yolları
Dönüşümler ve yardımcı dönüşümler
Müşterilerinizin çeşitli pazarlama etkinlikleri arasında daha güçlü bir uyum sağlama yolundaki yolculuklarını net bir şekilde öğrenin ve sonuçları kampanyaları kolayca ayırmaya yönlendirin.
4. Veri bilimi ile görselleştirin
Bir elektronik tabloya yığılmış sayıları sindirmek zor mu geliyor? Verilerinize hiyerarşik bir yaklaşımla yaklaşmak, satırlar arasındaki gizli bilgileri kaçırmanıza neden olabilir. Öte yandan, veri görselleştirmelerinden aşağıdaki gibi farklı faydalar elde edin:
- Karşılaştır ve kıyas et
- Büyük veri hacimlerini ölçekte işleyin
- Bilgi keşfini hızlandırın
- Gizli soruları açığa çıkarın
- Ortak kalıpları ve eğilimleri tespit edin
SEO teknik denetimi sırasında veri biliminden yararlanın ve sitenizin sağlığı ve performansı hakkında bilgi edinin. Sayfa yetkiniz, sıralamalarınız, sayfa başına giden / gelen bağlantı sayısı ve diğer faktörler hakkında daha fazla bilgi edinmek için bu verileri kullanın. Bununla birlikte, bazı sayfaların neden arama sonuçlarında daha iyi performans gösterdiği, diğerleri ise geride kaldığı için doğru bir cevap bulamayacaksınız. Sitenin iç bağlantı yapısını görselleştirmek ve tek tek sayfaların etki alanı yetkisini 1-10 arası bir ölçekte bulmak (Google gibi), iyileştirme alanlarını görmenize ve proaktif önlemleri almanıza olanak tanır.
Sayfada SEO optimizasyonu , SEO uzmanlarının müşterilere daha iyi sonuçlar elde etmek için görselleştirmeleri veri bilimi ile nasıl birleştirdiğinin tek bir örneğidir. SEO verilerinizi görselleştirmelerle daha hareketli hale getirin.