Güncel SEO trendleri arasında artık kullanıcılar makale içi linklemeler yaparak on page (site içi) link inşasını çok daha sağlama alarak arama sonuçlarında iyi verimler elde etmek istiyorlar. Peki makale içi link eklemenin SEO açısından önemi nedir ? Gelin dilerseniz hep birlikte yakından bir göz atalım.
Makale İçi Link İnşası
Güzel bir yazı yazdığınızı düşünün. Kendi duygularınız ile tam 500 kelime. Bu makalenin içerisine link eklemediğiniz veya bazı önemli kelimeleri bold yapmadığınız sürece üstü kapalı standart bir makale ile yayına almış olursunuz. Google botları web sitelerine girdiği zaman kaynak kodlardan yazının içinde ne olduğunu, hangi kelimelere önem verildiğini, makalede dışarıya link olup olmadığını veya aynı makaleden farklı kategorilere site içi link verilip verilmediğini kolayca tespit edebiliyor.
Şimdi Google gibi akıllı bir platformun web sitemizi ziyaret etmesi ile birlikte bize sağlayacağı artıları almak ve sıralamalarda yükselmek varken, neden bu önemli artıları göz ardı ediyoruz ? Şimdi gelelim SEO‘da makale içinden link vermenin önemine.
Aslında Burası İkiye Ayrılıyor
Makaleden link verelim derken başka bir web sitesine istediği kelimeden dofollow link vermekten bahsetmiyoruz tabii ki. Ne kadar dışarıya az link, o kadar iyi trust değerleri anlamına gelir. Siz makaleden başka bir web sitesine link verdiğiniz zaman Google bunun doğal olmadığını ve sürekli tekrarı halinde web sitelerini cezalandırdığının altını çizelim.
Bizim bahsetmiş olduğumuz link verme mevzusu ise bir a sitesinde yazılan makalenin içerisinden yine bir a sitesindeki kategori, yazı veya içeriğe yönlendirilmesi anlamı taşır.
O yüzden bir web sitesi kurarken bu gibi önemli kriterlere dikkat etmenizi tavsiye ediyoruz. SEO açısından link inşasına ilk başlangıçta sıkı tutarak başlarsanız, ilerleyen zamanlarda sıralamalarda büyük faydalarını görebilirsiniz. Eğer bu konuda bilginiz yoksa, SeoZof İnternet Bilişim Hizmetleri olarak 7/24 danışmanlık verdiğimizin de altını çizerek bugünkü rehberimizi sonlandıralım.