Yıllar geçtikçe, Google‘ın arama motoru sonuçları sayfası (SERP) 10 basit mavi web site listesinden daha fazla gelişti sayfanın üst kısmında ve 20’den fazla Sponsorlu reklamlarla daha dinamik bir görünüme bağlantılar bilgi grafikleri, özellikli parçacıkları, yerel özellikler, doğrudan dahil olmak üzere diğer SERP elemanları Cevaplar, görüntü paketleri, Twitter kartları gibi bir çok özellik zaman içerisinde gelmiş bulunmakta.Bu blog yazımızda SEO sektöründe yaşanan gelişmeleri ve sektörün hacmi hakkında bazı rakamlar paylaşmaktayız.
Bu, Google SERP‘İ daha fazla reklam veren ve kullanıcı dostu hale getirirken, en üstteki organik arama sonuçları daha fazla sayfa aşağı görünür ve SEO uzmanları bu bağlamda advertorial reklamların dışında organik aramalarda rekabetli kelimelerde daha fazla efor sarf etmeye başladı diyebiliriz.
Bununla birlikte, 2018’de SEO pazarlamacıları için bazı iyi haberler vardı. Ücretli arama fiyatlandırıcısı tıklamalarını (TBM) artırmak ve tıklama artışlarını yavaşlatmak organik trafik hacminden faydalandı.Merkle’nin 2018 yılının 3. çeyreğine ilişkin Dijital Pazarlama Raporu. Bir önceki yıla göre yaklaşık% 6 artış oldu % 18’lik telefon artışı ile yapılan organik arama ziyaretiyle, 2018’deki 3. çeyrekte yapılan organik arama ziyaretlerinde yılda (bkz. Tablo 1).
Tablo 1: Cihazla yapılan organik arama ziyaretleri
Sosyal medya dan ve artan rekabet ile azalan ziyaret payı bir süre sonra SERP üzerindeki reklam yükleri, organik arama sonuçları geçen yıl stabilize oldu. Organik ABD’deki Tüm site ziyaretlerinin arama payı, q26 3’te 2018%, q28 1’te 2017%, ancak daha fazla veya 2017’in sonundan bu yana daha az kararlı. Mobil cihazlar tüm ABD arama ziyaretlerinin %25’ini oluşturdu Q3, Q24 içinde 4% aşağıdan yukarıya 2017. (Bkz. Tablo 2)
Tablo 2: Tüm ABD ziyaretlerinin organik arama payı
SEO Çalışmaları İçin Ayrılan Bütçe Yükseldi!
SEO bütçeleri firmadan firmaya büyük ölçüde değişir. Kurumsal düzey işletmeler genellikle daha fazla harcama daha küçük firmalar ve kurumsal düzeyde şirketlerin %45’i ayda 20.000 dolardan fazla yatırım yapıyor,seoclarity tarafından ortaklaşa yürütülen 2017 yılında Kurumsal SEO durumuna göre Kuzey yıldızı gelen ve BuzzStream. Ancak, rapor da gösterdi ki şaşırtıcı bir 11% kurumsal düzeyde firmalar SEO’ya ayda 1,000 dolardan daha azını temsil ediyor.