Şirket bu konuda birçok geliştirme yaptığını belirtti, ancak çok sayıda SEO uygulayıcısı bu sistem ile ilgili halâ sorun yaşıyor.
Popüler bir SEO kuruluşu olan Moz “domain otoritesi” [domain authority -DA] adını verdiği kendi sistemini güncelleyip geliştirdiğini açıkladı. Domain otoritesi aslında bir tür skor. Moz tarafından hesaplanan bu skor, Google veya diğer arama motorlarında ne kadar iyi sıralanabileceği açısından belirli bir domainin yaklaşık değerini gösteriyor. Şirketin 5 Mart’ta yayınladığı güncellemede, ücretli ve spamlı linklerin daha iyi bir şekilde ayıklanarak ortaya daha güvenilir bir ölçüm çıkması hedeflenmiş.
Domain otoritesi Google tarafından ölçülen bir skor değil ve bunu sıralamaları belirlemek için de kullanmıyor. Dahası, çoğu SEO uygulayıcısı bunun karışıklık yarattığını belirtiyor.
Yıllar sonra, özellikle de Google kendi PageRank skorlarının görünebilirliğini ortadan kaldırdıktan sonra, SEO topluluğundaki bazı kişiler Moz’un Google ile hiçbir bağlantısı olmamasına rağmen Google’ın kendi PageRank skoruna ikâme olarak domain otoritesini kullanmaya başladı.
Domain otoritesi nedir?
Moz bu skoru şöyle tanımlıyor: “Moz tarafından geliştirilen arama motoru sıralama skoru, bir web sitenin arama motoru sonuç sayfalarında (SERP) ne kadar iyi sıralanacağını tahmin ediyor. Domain Otoritesi skoru 1-100 aralığında yer alıyor, daha yüksek skor daha iyi bir sıralamaya karşılık geliyor.”
Domain otoritesinde ne değişti?
Moz’dan Russ Jones, domain otoritesini nasıl hesapladıkları konusunda birkaç teknik değişiklik yaptıklarını açıkladı. “Spamleri kaldırabiliyor, kolerasyonları iyileştirebiliyor ve en önemlisi de domain otoritesini Google’ın yaptığı tüm değişikliklere göre güncelleyebiliyoruz.”
Russ Jones tam olarak nelerin değiştiğini de açıkladı:
- Domain Otoritesi herhangi bir anahtar kelime için sıralanmayan web sitelerini geçmişe kıyasla daha iyi tanımlıyor.
- Karışık bir doğrusal modele dayanmak yerine, Moz sinir ağını andıran bir yapıya geçti. Bu yapı, link manipülasyonlarını saptayabilen çok daha detaylı bir model de dahil olmak üzere birçok fayda sağlıyor.
- Domain otoritesi yalnızca link sayılarına bakmıyor. Kalite, trafik ve daha birçok faktöre bağlı olarak Moz Spam skorlarını ve linklerin karışık yapılarını da işin içine dahil ediyor.
- Moz ayrıca 35 trilyon linkten oluşan bir indekse sahip.
Domain otoritesini takip etmek işe yarar mı?
Yukarıda da ipucunu verdiğimiz gibi, çoğu durumda domain otoritesi SEO uygulayıcıları için dikkat dağıtan bir şey olabilir. Özellikle acemi SEO uygulayıcıları Moz DA (Domain Authority) skoruna odaklanıyor ve hatta Google temsilcilerine bile web sitelerinin DA skorunu nasıl geliştirebileceklerini soruyor. DA skorunu iyileştirmenizin Google’daki sıralamanızı iyileştirmekle doğrudan hiçbir ilgisi yok. Eskiden PageRank varken bile Google’ın kendi PageRank skoruna odaklanmak SEO için genellikle dikkat dağıtıcıydı. Google da tam bu sebeple Google PageRank uygulamasını bitirdi veya en azından bunu SEO uygulayıcılarından gizlemeye başladı.
Sonuç:
Domain otoritesi ile ilgili en büyük sorun SEO topluluğu içerisinde tam olarak anlaşılamaması. SEO ile uğraşan çok fazla kişi bu skorun Google’dan geldiğini sanıyor. Skorun Moz’dan geldiğini bilenler bile bu skoru link satın almak için kullanabiliyor, bu da Google’ın talimatlarına aykırı bir eylem. Google, SEO uygulayıcılarının ve webmasterların yalnızca bir ölçüye bakarak hareket etmelerini engellemek için çok çalışıyor ve sürekli olarak daha iyi web siteleri ve kullanıcı deneyimi sunmanın önemli olduğunu belirtiyor. Link skorlarına fazla odaklanmak kişilerin karar mekanizmasını bulanıklaştırabilir ve dikkat dağıtıcı olabilir. Ancak Moz’un domain otoritesinin ne anlama geldiği tam olarak anlayabildiyseniz, elinizde bir veri daha olması elbette faydalı olabilir – tabi bunu düzgün kullanabilirseniz.