Bu makalemizde SEO çalışmaları için ilk etap da küçük ölçekli kobi statüsünde yer alan şirketler için yerel anlamda yapılacak seo çalışmaları ile ilgili bilgilendirmekteyiz. Arama motorundan ziyaretçi/müşteri elde etmek için kesinlikle yerel seo çalışmaları yapmanız gerekmektedir. Bu yazımızın bu anlamda önemli bir rehber olacağı inancındayım. Birçok SEO hizmeti ajansı için Local SEO, Small Businesses (SMB) adlı ilk stratejidir.
Yerel SEO Neden Önemlidir?
Özellikle büyük çocuklarla rekabet etme konusunda güçlü bir yerel SEO hizmetleri stratejisi gereklidir. Örneğin, küçük bir hamburgercinin ortak sahibiyseniz, Burger Kings ve dünyanın KFC’leriyle rekabet edebilmek için Yerel SEO hizmetlerine ihtiyacınız olacak.Küçük bir burger lokantası asla bir Burger King veya KFC’nin harcama yeteneklerini karşılayamaz. Google’ın harcamaları veya sosyal medya pazarlaması açısından olup olmadığı. Neyse ki, internet düşündüğümüzden daha demokratik bir alan.
Local / Yerel SEO Nedir?
Yerel SEO, fiziksel bir işletmenizi (mağaza / showroom / kiosk), belirli bir coğrafi bölge için Google’da daha üst sıraya getirme işlemidir.Dışarıda çok geniş ve genel olabilir, ancak Google kullanıcının konumunu belirleyerek konumunuzu üçgenleştirir ve arama sonuçları karşınıza getirmekte.
Yerel SEO, yerel yapısı nedeniyle yerel işletmeler üzerinde doğrudan bir etkiye sahiptir.
Tamam, orada birçok “yerel” söz vardı. Daha da bozmaya çalışmama izin ver.
İnsanların çoğunluğunun aramayı cep telefonlarında kullandığı gerçeğini unutmaya meyilliyiz. Google’ın verilerinden yardım alarak, tüm aramaların yaklaşık yüzde 70’i cep telefonunda oluyor.
Birisi telefonu kullanırken, hareket halinde olma olasılığı daha yüksektir.
İnsanlar hareket halindeyken aramayı kullanırken, ‘arama amacı’ denilen bir şey sergiliyorlar!
Arama amacı, satın alma davranışı ile doğru orantılıdır. Arama amacı ne kadar ciddi olursa, kullanıcının satın alma şansı o kadar fazla olur.
Google My Business
SEO hakkında bilgi sahibi olan herkes ve herkes, Google My Business olan mücevher hakkında bilgi sahibi olur . Sektörde benim kadar uzun bir süredir var olsaydı, aşağıdaki eski Google ürünlerini duymuş olabilirsiniz.
- Google Yerlerim
- Google Yerel
- Google Haritalar Yerel
2011 yılında, Google tüm bu komplikasyonları tek bir oyun değiştirici platform olan Google My Business‘te yeniledi. Tek seferde bir kurum hakkında tüm bilgileri bir araya getirir.
- İş adresi
- Haritalar Konumu (gerçek zamanlı mesafe)
- Açılış ve kapanış saatleri
- İşletmenin Görselleri ve Videoları
- Kullanıcı yorumları ve derecelendirme
- İşletmenin Ürünleri ve Hizmetleri
- Yaratıcı Yayınlar (Sosyal Medya Reklamları gibi)
Yerel işletmelerin GMB’de agresif bir varlığa sahip olması önemlidir. Tam ve bütünsel bir profili izleyerek, markalar arama sıralamasında en üste çıkmayı bekleyebilirler.
Markaların GMB profillerinde sıralamak istedikleri endüstri anahtar kelimelerini kullanmaları önemlidir. Bu, Google’ın işletmenizi daha iyi anlamasına ve aynı anahtar kelimeleri arayan alakalı kullanıcılara göstermesine yardımcı olacaktır.
Google My Business, markalara doğrudan ve dolaylı olarak birçok avantaj sunmaktadır.
1- Doğrudan ürün ve hizmetlerle ilgili sorgu aramalarında artışa yol açar.
2 – GMB, basamakları artırır, böylece doğrudan satış ve gelir üretimine katkıda bulunur.
3 – Bir markanın kişisel markalaşmasına , pazarlamasına ve reklamcılığına katkıda bulunur .
4 – GMB, çevrimiçi marka hakkında güvenilirlik, itibar ve iyi niyet oluşturmaya yardımcı olur.
Local SEO Anahtar Kelime Hedeflemesi
Ne tür bir SEO yapıyor olursanız olun, anahtar kelime araştırmalarından kaçamazsınız . Kullanıcıların sizi arama amaçlarına göre keşfetmelerini istiyorsanız, web sitenizde o arama amacına sahip olmanız gerekir.
Yerel SEO için anahtar kelime araştırması yapmaya gelince, geleneksel SEO’dan biraz farklıdır. Yalnızca SEO ile karşılaştırıldığında, Yerel SEO oldukça yaratıcı bir strateji izlemeye ihtiyaç duyuyor.
Henüz çıldırma. Demek istediğim, Yerel SEO’nun güçlü bir coğrafi temele sahip olması gerekiyordu. Yine burger örneğine dönersek…
(Sadece temiz gelmek için, burger referansı bana çok kötü munchies veriyordu, bu yüzden bir mola verdim ve kendim için sipariş ettim).
Örneğin, Yerel SEO için anahtar kelime araştırmanız ..
Üstteki verdiğimiz Burger örneğine uygun anahtar kelime örnekleri;
Maltepe Burger Restoranı
Maltepe sınırlarındaki Hamburgerler
Burger Maltepe
Maltepek İçindeki En İyi Hamburgerler
Maltepe’nin En İyi Burger Restoranları
Unutulmaması gereken anahtar, bu arama sorgularının daha düşük hacimlere sahip olabileceğidir; Ancak, arama amacı güçlü olacaktır. Ek olarak, onlar için daha kolay sıralama yapabileceksiniz.
Bu, anahtar kelimelerin yalnızca web sitenizde değil aynı zamanda GMB profilinizde de öne çıkması gerektiği anlamına gelir. Anahtar kelimeleri doğru yerlere entegre etmek sizi yalnızca kullanıcılar için değil arama motorları için de çekici kılar.Çoğu marka bu farklılaşmayı yapamıyor. Arama motorlarının yanı sıra kullanıcılar için de aynı derecede çekici görünmek önemlidir.
Site İçi Yapılandırmalar
Üstte bahsettiğimiz düzenlemeler sizlerin Google My Business ve Google Haritalarda yapacağınız güncellemeler idi. Bunların yanı sıra web sitenizin içeriğinde de lokal hizmet verdiğinizi Googla’a göstermeniz gerekmekte. Sitenizin açıklama (description) kısmında ve başlık (title) kısmında da belirtmeniz sizlere harita dan sonra listelenen organik arama kısmında da yükselmenize yardımcı olacaktır.
Sonuç
Yerel SEO size anında sonuç gösterecek bir şey değil. Ancak, yukarıdaki noktaları tutarlı bir şekilde takip ediyorsanız sonuçları daha sonra değil, daha erken göreceksiniz. Dönem itibariyle dört ila altı aya bakıyoruz.