Medic” güncellemesi olarak da adlandırılan büyük Google algoritma güncellemesi hakkında bildiğimiz her şeyi aşağıda bulabilirsiniz. Aşağıda bahsedilecek olan şeyler hem Google’dan elde edilen resmi bilgiler hem de sektör içinden resmi olmayan görüşler ışığında hazırlanmıştır.
Google’ın 1 Ağustos algoritma güncellemesi şu an tamamı ile uygulanmış durumda ve burada bu güncelleme ilgili bildiklerimizi, kimlerin bu güncellemeden etkileneceğini veya olumsuz olarak etkilendiğinizi düşündüğünüzde almayı düşünebileceğiniz bazı kararları bulabilirsiniz.
Özetle, Google bu güncellemeyi geniş, küresel bir core güncelleme olarak tanımlıyor ancak şu ana kadar yapılan analizlerin sonucuna bakıldığında sağlık ve medikal siteleri ile YMYL (Your Money Your Life) sitelerine odaklanılmış gibi görünüyor. Ancak bunlar dışındaki birçok site de bu güncellemeden etkilendi. Google sayfalarınızı düzeltmek için yapabileceğiniz hiçbir şeyin olmadığını söylüyor, bu sebeple daha iyi bir içerik ve daha kullanışlı bir website ile kullanıcılara çok daha iyi bir deneyim sunmayı hedeflemeniz gerekmekte. Bu güncelleme genel olarak sağlık ve medikal alanları üzerine yoğunlaştığı için kullanıcılar arasında “Medic Güncellemesi” olarak da biliniyor. Tabii bu belli bir alana yoğunlaşma olayı Google’ın resmi olarak kabul ettiği bir şey değil.
Google Tarafından Bilgiler
Google bu güncellemenin yılda birkaç kez yapılan geniş çaplı algoritma güncellemelerinden biri olduğunu belirtti.
Google, daha önceki core güncellemelerindeki tavsiyesini referans alarak, iyi bir içerik sunmaya odaklanmayan ve daha az performans gösteren siteler için bir “düzeltme” olmadığını, site performansı artırıldığı takdirde zamanla içeriklerin diğer sayfalara kıyasla yükselebileceğini belirtti. Ayrıca Google, “Herhangi bir güncelleme ile bazı sitelerde düşüşler veya kazanımlar görülebilir. Şu anda daha az performans gösteren sayfalarda bir sorun yok. Hatta sistemlerimizdeki değişiklikler, daha önce hak ettiğinden az ödüllendirilen sayfalara yarar sağlıyor” açıklamasında bulundu.
Danny Sullivan da bu güncellemenin “global” olduğunu, dil veya bölge fark etmeksizin tüm Google arama sonuçlarını etkilediğini doğruladı.
Google, geçmişte Panda, Penguen ve diğer güncellemelerde yaptığı gibi, bu güncellemeden arama sonuçlarının ne kadarının etkileneceğini söylemedi.
Son olarak, güncellemenin ağustos ayının ilk haftasında tam olarak uygulamaya konulduğunu söyleyelim.
Bu Güncellemeden Kimler Etkilendi
Yukarıda da belirttiğimiz gibi, Google bunun “global” bir güncelleme olduğunu söyledi. Bu da her türden sitenin bu güncellemeden etkilenebileceği anlamına geliyor. Ancak bazı anketlerden, birkaç veri şirketinden ve SEO danışmanlarından elde edilen bilgilere göre medikal ve sağlık alanı üzerine bir odaklanma söz konusu. Aynı zamanda “Your Money Your Life” tarzı siteler de üzerine odaklanan diğer bir tür olarak öne çıkıyor. YMYL Nedir? “Your Money Your Life” sayfaları para ve etkinlikler üzerine odaklanan sayfalardır. Google değerlendirme kılavuzu bu sayfaları şöyle tanımlamıştır:
- Kimlik numarası, banka hesabı, ehliyet numarası gibi kimlik hırsızlığı için kullanılabilecek kişisel bilgileri talep eden sayfalar.
- Kullanıcıların kredi veya banka hesabı bilgilerini girdiği, mali işlemler için kullandıkları sayfalar. Örneğin, internet üzerinden bir şey satın almanızı sağlayan bir sayfa.
- Sizin fiziksel refahınızı etkileyebilecek medikal veya sağlık bilgileri sunan sayfalar.
- Ebeveynlik, bir taşıt veya ev satın alımı gibi önemli konularda tavsiyeler sunan sayfalar.
- Gelecekteki mutluluğunuzu veya finansal durumunuzu etkileyebilecek önemli konularda tavsiyeler sunan sayfalar. Örneğin yasal veya finansal önerilerin yer aldığı sayfalar.
Aralarında Sistrix, RankRanger, SEMRush’ın da olduğu analiz ve veri şirketlerinden elde edilen bazı verileri aşağıda bulabilirsiniz. Sistrix, sunduğu bazı verilerin ışığında, “Değişikliklerin çoğu YMYL siteleri için görülebiliyor ve genellikle yüzde birkaç puan olacak şekilde kazançlar veya kayıplar görüyoruz” açıklamasında bulundu.
Çoğu sağlık ve finans sayfasının bu güncellemeden etkilendiğini belirten Sistrix şirketinden Juan Gonzalez, bunun yanında listede görebileceğiniz üzere e-ticaret, eğitim ve otomotiv sitelerinde de değişiklikler görüldüğünü ifade etti. Sistrix bu güncelleme ile sıralamada kazanım sağlayan bazı siteleri paylaştı. Kayıp yaşayan siteler şöyle:
Burada da büyük kazanım yaşayan siteleri görebilirsiniz:
Sistrix ayrıca ikisi de sağlık alanında bulunan, Google trafiğinde biri iyi bir kazanım sağlarken diğeri gözle görülür bir kayıp yaşayan iki site paylaştı
RankRanger da bu konu ile ilgili yararlı veri setleri paylaştı ve bu güncellemenin Google arama sonuçlarında ne kadar etkisi olduğunu açıklamaya çalıştı. Şirketin sunduğu veriye göre sağlık, finans ve ev eşyaları sektöründe çok kısa sürede bile önemli sıralama değişimleri görülüyor. RankRanger’ın söylediğine göre kısa sürede görülen dalgalanmalar yaygın olarak karşılaşılan bir durum değil, konu büyük Google güncellemeleri olsa bile.
Aşağıdaki RankRanger kaynaklı grafikte, bir site için Aile & Hayat Döngüsü (mavi) ve Sağlık & Fitness (yeşil) alanlarının organik görünürlük değişimi karşılaştırmalı olarak verilmiştir.
Bu pek çok örnekten bir tanesi. Buna ek olarak aşağıda belirli alanlara göre, Google güncellemesinden önce ve sonra birinci, ikinci ve üçüncü sonuçlardaki dalgalanmalar verilmiştir. Sağlık, finans ve ev ürünleri gibi spesifik alanlarda sıralama değişimlerinin nasıl olduğunu hızlı bir şekilde görebilirsiniz.
Örneğin, en ürünleri sektöründe ilk sonuç eşleşmesinin oranı ana dönemde 91% iken güncelleme esnasında 83%’e düşmüş durumda. RankRanger’dan Mordy Oberstein, RankRanger ekibinin önceki güncellemelerde böyle bir durumla karşılaşmadığını, bunun da bu güncellemenin ne kadar büyük olduğunu gösterdiğini belirtti.
Aşağıda RankRanger tarafından paylaşılan diğer tablolar yer alıyor. Bazı sektörlerin şu an bir ay önceki durumlarına göre nerede olduklarını hızlı bir şekilde görebilirsiniz. SEMRush da SEMrush Sensor’unde Google 1 Ağustos güncellemesinin ölçeğini ortalama 9.4 olarak belirledi, bu da oldukça yüksek. Ancak firma ayrıca SEMrush’a göre alanlar arasında da sıralama yaptı, tüm sektörlerde önemli dalgalanmalar görüldü. Diğer sektörler ile karşılaştırıldığı zaman en az dalgalanmanın seyahat ve gayrimenkul sektörlerinde olduğu görülüyor. SEMrush’a ait sıralamayı aşağıda bulabilirsiniz:
- 4 Sanat & Eğlence
- 4 Otomobil & Araçlar
- 4 Güzellik & Fitness
- 3 Kitap & Edebiyat
- 3 İşletme & Endüstriyel
- 3 Bilgisayar & Elektronik
- 4 Finans
- 4 Yiyecek & İçecek
- 4 Oyunlar
- 4 Sağlık
- 4 Hobiler & Serbest Zaman
- 4 Ev & Bahçe
- 4 İnternet & Telekom
- 4 İş & Eğitim
- 4 Hukuk & Devlet
- 4 Haberler
- 4 Online Topluluklar
- 4 İnsanlar & Toplum
- 4 Evcil Hayvanlar & Hayvanlar
- 1 Gayrimenkul
- 4 Başvuru
- 4 Bilim
- 4 Alışveris
- 4 Spor
- 7 Seyehat
Moz bu yayınlananlardan sonra kendi verisini paylaştı, onlar da diğer sektörlere kıyasla sağlık sektöründe daha fazla aktivite gördüklerini belirttiler. Aşağıda Moz tablosunu bulabilirsiniz.
Moz’dan Dr. Pete Meyers:
“İlk bakışta “Sağlık” kategorisinin en fazla etkilenen kategori olduğu görülüyor. Bu kategorideki anahtar kelimelerin günlük ortalama sıcaklığı 124°F. Tüm kategorilerin 1 Ağustos günü 100°F’tan daha yüksek sıcaklıklar gösterdiğini de belirtelim. Bu, bir kategoride büyük patlama yaşanırken diğerlerinin hiç dokunulmadığı bir durum değil. Ayrıca önemle belirtmek gerekir ki, bu durumla ağır değişimin diğer üç gününde de karşılaşıldı ve diğer kategoriler daha yüksek ortalama sıcaklıklar gösterdiler. Birden fazla gün süren güncellemenin etkileri çok geniş bir aralıkta oldu.” Search Engine Roundtable bloğunda bu güncellemeden etkilenen ve sonuçları manuel olarak kategorize eden SEO lardan 300’ün üzerinde domain toplandı. Bu sonuçlar bu yazı yayınlanmadan önce güncellendi ve sonuç olarak 325 verinin neredeyse yarısı medikal ve sağlık alanındaydı. Aşağıda bu kategorilerin grafiğini bulabilirsiniz.
Ne Yapabilirsiniz?
Peki, Google’ın söylediklerinden ve verilerin gösterdiğinden öğrendiklerimiz ışığında neler yapabilirsiniz? Bu güncellemeden olumsuz yönde etkilenenler için en önemli soru bu. Yukarıda da belirttiğimiz gibi, Google yapabileceğiniz hiçbir şeyin olmadığını söylüyor. Yani herhangi bir “düzeltme” söz konusu değil. Bu pek yardımcı bir söylem değil, değil mi? Ancak Google size websitenizi geliştirmenizi, daha iyi içerikler yaratmanızı, ortalama olarak daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunmanızı öneriyor. Bu sayede gelecek güncelleme sonrası site sıralamanız daha iyi bir durumda olabilir.
Glenn Gabe 200’den fazla siteyi inceledikten sonra çok geniş bir yazı yayınladı. Özetleyecek olursak: “1 Ağustos 2018’de uygulamaya konulan core algoritma güncellemesi çok büyüktü ve webdeki pek çok site bundan etkilendi. Oldukça fazla sağlık sektöründeki sitenin etkilenmesine rağmen, bu güncellemeden YMYL kategorisinde olmayan pek çok başka site de etkilendi. Eğer bu güncellemeden olumsuz olarak etkilendiyseniz, gelişmenin yollarını aramak adına sitenizi objektif bir şekilde analiz etmeniz önemli.”
Marie Haynes’in de düşünceleri şu yönde:
“1 Ağustos 2018 Google güncellemesi devasaydı. Bu güncellemenin öncelikli olarak Google’ın websiteleri için E-A-T (Uzmanlık – Otorite – Güven) saptama kabiliyeti hakkında olduğuna inanıyorum. Bununla birlikte, Google’ın hangi sitelerin daha güvenilir olduğunu saptamak adına yaptığı çalışmalar dolayısıyla T’nin yani güvenin çok daha önemli bir hale geldiğini düşünüyorum.”
BrightLocal da benzer bir mesaj paylaştı:
“Eğer topluluktan gördüklerimize inanacak olursak, son algoritma güncellemesi düşük E-A-T’ye sahip YMYL sayfalarını sıralamada düşürmek üzerine odaklanmış olabilir. Bunun düşük kaliteli forumlar gibi websitelerini de etkileyeceği kesinken, uzmanlık, otorite ve güvenilirlik konularında eksik olan yerel işletmelerin de risk altında olabileceğini belirtelim.”
Özet
Google 1 Ağustos’ta arama sonuçlarını, webmasterları, site sahiplerini ve SEO’ları etkileyen devasa bir algoritma güncellemesi yaptı. Bu güncellemenin sağlık ve medikal sektörleri ile birlikte YMYL tarzı sitelerde daha büyük etkisinin olduğu görülüyor. Bu noktada size tavsiyemiz sitenizi, içeriğinizi ve sunduğunuz kullanıcı deneyimini kalite olarak daha yüksek bir ortalamaya çekmek için çalışmanız yönünde. Küçük değişiklikler üzerine çalışmak sıralamalarınızda çok büyük etkiler yaratabilir.