Evet. Başlıktan da anlaşıldığı gibi bu yazımızda E-ticaretsitelerinin yapmasına gerek olmayan bazı seo kuralları hakkında bilgilendirme yapmak istedik. Özellikle yüksek çapta ürün sayısı ve alakalı bir çok alt grubu bulunan E-Ticaret siteleri belirttiğimiz 6 maddeyi esnek olarak kullanabilir kurallar olarak belirttik.
URL Uzunluğu
2015 yılında Google‘dan Gary Illyes , 2.083 karakterlik HTTP sınırı altında olduğu sürece URL uzunluğunun Google için önemli olmadığını açıkladı . URL yapısıyla ilgili Google sıralamasında bir etkisi olmadığını açıklamıştı.
Ana sayfalar ve kategori ve alt kategori sayfaları çoğu organik arama trafiğini artırmaya orantılıdır. Bu sayfaların URL’leri daha kısa olur. Bu nedenle, arama motoru botları bazen daha kısa URL’leri daha yüksek sıralama olasılığı ile bağlar. Ancak bu durum e-ticaret sitelerinde aranan şartlar arasında sayılmaz. Yani ismi veya modeli uzun bir ürünün haliyle url yapısı da uzun olabilmekte, bu nedenle bu kuralı yok sayabilirsiniz.
Çoklu H1 Başlıkları
Bir sayfada birden fazla H1 başlığına sahip olmak bir zamanlar bir SEO için olmazsa olmaz bir kuralı idi son dönemlerde 2020 yılı itibari ile bir çok site artık H1 başlığı ile içerik üretimi yaptığından bu kuralı da arama zorunluluğu kaldırıldı. Google’dan John Mueller, bir YouTube videosundaki sorunu basitçe “Bu bir sorun değil” diyerek ele aldı . Mueller, HTML5’in sıklıkla birden fazla H1 başlığı kullandığını açıkladı .
302 Yönlendirmeler
302 geçici yönlendirmeler Google PageRank‘i hedef sayfaya geçirmedi ve 301 yönlendirmeleri SEO tarafından tercih edilen seçeneği haline getirdi. Bununla birlikte, en az 2016’dan beri Google, 302 yönlendirmelerinin 301’lerle aynı şekilde çalıştığını ve PageRank’in yüzde 100’ünü hedef sayfaya aktardığını belirtmiştir.
Bununla birlikte, SEO araçları siteleri 302 yönlendirmelerinin varlığı konusunda uyarmaya devam eder. Kesinlikle 301’leri tercih etmek için nedenler var – örneğin, 301’ler deindexing’i tetiklerken 302’ler istemiyor. Ancak bağlantı yetkisini geçmek bunlardan biri değil. Sonuç olarak, bu metrik bir bakıştan biraz daha fazlasını hak ediyor.
Başlık Etiketi Uzunluğu
Google, arama sonuçları sayfalarında genellikle 60 başlık etiketi karakteri gösterir. Bu nedenle, SEO araçları genellikle başlıklar daha uzun olduğunda uyarı verir.Ancak sık sık e-ticaret başlık etiketleri 60 karaktere sığmaz. Birçok ürün adı daha uzundur ve sonuna bir marka imzası eklemeden önce gelir. Blog başlıkları da genellikle 60 karakterden uzundur.Anahtar, sayfanın benzersiz amacını tanımlayan kritik kelimeleri ilk 60 karaktere eklemek ve böylece arama yapanların görebilmesidir. Bu, tıklamaları artırır ve böylece sıralamaları etkiler.
Ancak, başlık etiketi uzunluğu tek başına organik arama sıralamaları için önemli değildir.
Meta Açıklama Uzunluğu
Aynı durum meta açıklamalar için de geçerlidir. Google, arama sonuçlarında yaklaşık 158 karakterden fazla olmayan 920 piksellik bir açıklama gösterir. Bu, Google’ın arama sorgusuyla en alakalı olduğunu düşündüğü bilgilerdir. Derecelendirmeleri etkilemese de meta açıklamalar , bir aramanın girişinizi tıklama kararını etkileyebilir.
Google her zaman özel meta açıklamalar göstermez. Ama sık sık öyle. Bu nedenle, hedeflenen anahtar kelimeleri kullanan ve bir harekete geçirici mesaj içeren meta açıklamalar oluşturmak önemlidir.
Anahtar, formülü uzunluk için değil, anahtar kelimeler için optimize etmektir.
Dahili Bağlantı Miktarı
SEO araçları genellikle sayfa başına 100’den fazla dahili bağlantı eklemeye karşı uyarır . Ancak e-ticaret siteleri örneği verecek olursak Amazon’un ana sayfasındaki 319 dahili sayfaya bağladığı sayıyı aşar. Walmart, yabancı bir 777 adet dahili URL içermekte.
Ürün kataloğuna bağlı olarak, yalnızca başlık gezintinizde 100’den fazla dahili sayfaya bağlantı vermekten başka seçeneğiniz olmayabilir. Olumlu bir müşteri deneyimi sağladığı sürece, iç bağlantı yapınızdaki sayfa sayısı az çok alakasızdır.