Sitemizde yer alan, SEO başarı faktörlerinden oluşan periyodik tabloda üç ana grup incelenmiştir.
- On-the-page SEO (Site İçi)
- Off-the-page SEO (Site Dışı)
- İhlâller (Violations)
Her grubun içinde alt gruplar yer alır, SEO kılavuzunun her bir bölümünde bu alt gruplar açıklanacaktır. Bu alt gruplar, belirli bir ağırlık veya önem taşıyan bir veya daha fazla bireysel SEO faktörü içerir. Örneğin ihlâller kendi başına ayrı bir grup iken, ilişkili oldukları diğer grupların veya alt grupların altında gösterilir.
SEO periyodik tablosunda okuyuculara daha kolay kavrama imkânı verilmesi açısından daha yenilikçi bir gösterim kullanılmıştır. Her bir SEO element sembolünün ilk harfi bu elementin bulunduğu alt gruptan gelir. Sembolün ikinci harfi ise bireysel faktörü temsil eder.
Örneğin tabloda yer alan ilk elementi (Ck) inceleyecek olursak bu element on-the-page SEO grubunda, content yani içerik alt grubunda bulunmaktadır. Ck sembolündeki ilk harf bulunduğu alt grupla yani içerikle ilgili olduğunu belirtirken, sembolün ikinci harfi de bu alt grupta hangi bireysel özelliği (Kalite) temsil ettiğini gösterir.
SEO Faktörleri Birlikte Çalışır
Hiçbir SEO faktörü tek başına arama motorlarında yüksek sıraları garanti edemez. Örneğin sayfada düşük kaliteli içerikler varsa harika bir HTML başlığına sahip olmak bir şey ifade etmeyecektir. Çok sayıda bağlantıya sahip olmak eğer bu bağlantılar düşük kalitedeyse işe yaramayacaktır. Birkaç tane pozitif faktöre sahip olmak başarı ihtimâlinizi artırabilirken, negatif faktörlere sahip olmak ise başarı ihtimâlinizi azaltacaktır.
On-the-page Başarı Faktörleri
On-the-page (site içi) başarı faktörleri neredeyse tamamen yayıncının kendi kontrolünde olan faktörlerdir. Ne tür bir içerik yayınlıyorsunuz? Arama motorlarına veya kullanıcılara ilgili sonuçlar bulmalarını sağlayacak önemli HTML ipuçları sağlıyor musunuz? Site yapınız arama motorlarına nasıl yardım ediyor veya nasıl çalışmalarını engelliyor?
Off-the-page Başarı Faktörleri
Off-the-page (site dışı) başarı faktörleri yayıncının kendi kontrolünde olmayan faktörlerdir. Arama motorlarının bu faktörleri kullanmasının sebebi, tamamıyla yayıncı kontrolüne sahip sinyallerin her zaman kullanıcıları en iyi sonuca götürmemesidir. Örneğin bazı yayıncılar kendi içeriklerini konu ile olduğundan daha ilgili göstermeye çalışabilir. Milyarlarca web sayfasının içinde yalnızca “on-the-page” faktörlerine bakmak yeterli değildir. Herhangi bir arama yapıldığında en iyi cevabı almak için çok daha fazla sinyale ihtiyaç vardır.
SEO İhlâlleri & Sıralama Cezaları
Arama motorları insanlardan SEO gereklerini yerine getirmelerini ister çünkü bu sayede arama motorları da arama sonuçlarını geliştirebilir. Belirli SEO tekniklerinin insanlar tarafından uygulanmasını teşvik etmek için arama motorları kılavuzlar, bloglar veya videolar ile yardım sağlar. Ancak, arama motorlarının “spam” veya “black hat” olarak nitelendirdiği bazı teknikler mevcuttur. Bu teknikleri uygulamak arama motorlarından sıralama cezası almaya ve hatta arama motorundan tamamen engellenmeye sebep olabilir. İhlâller genellikle arama motorlarının bir sitenin gerçek uygunluğu ve otoritesini kavrayışında manipülasyon yapılması anlamına gelir.
Faktörlerin Önem Ağırlığı
Gösterilen tüm faktörler 1-3 arasında bir önem ağırlığına sahiptir. Bu ağırlık her bir faktörün sağ üst kısmında gösterilmiştir. Örneğin bir faktörün sağ üst kısmında 3 görüyorsanız bu faktör en önemli faktörlerden biridir, bu sebeple bu faktöre özel bir önem vermeniz gerekir. Çünkü diğer faktörlere göre başarı üzerinde daha büyük etkiye sahiptir.
Ancak bu kesinlikle 2 veya 1 ağırlığındaki faktörlerin önemsiz oldukları anlamına gelmez. Yalnızca göreceli olarak diğer faktörlere göre daha az önemli olduklarını gösterir. Tabloda ihlâller de ağırlığa sahiptir, ancak ihlâllerin ağırlığı negatiftir. Örneğin -3 ağırlığındaki bir faktör SEO başarınızın önündeki en kötü ve potansiyel olarak en zararlı faktördür. Bu ağırlıklandırmalar arama motorlarının söyledikleri, SEO topluluklarının anketleri ve zaman içinde takip edilen değişimler baz alınarak yapılmıştır. Bu ağırlıklandırmaların kusursuz olduğunu ve herkesin bunlar üzerindeki düşüncesinin de ortak olduğunu düşünmüyoruz. Ancak genel olarak yararlı bir kılavuz olduğundan eminiz.
“Kayıp” SEO Faktörleri & Kılavuzun Felsefesi
SEO ile uğraşan deneyimli kişiler bazı faktörlerin neden tabloda olmadığını merak edeceklerdir. Örneğin HTML faktörlerinden biri olarak ALT metinden neden bahsedilmediği merak edilebilir. Cevap ise bunların göreceli olarak tablodaki faktörler kadar önemli görülmemesidir. Bu tabloda her olası sinyalden veya alt-sinyalden bahsedilmemiştir. Örneğin Google 200’den fazla sinyale ve 10.000’den fazla alt-sinyale sahiptir. SEO Başarı Faktörleri Periyodik Tablosunun ve bu kılavuzun amacı SEO kavramına yeni kişilere genel bir çerçeve sunmak ve SEO konusunda deneyimli kişilere bildikleri şeyleri bir kez daha göstermektir. Çünkü SEO’yu bir orman olarak düşünecek olursak bu ormanda gerçekten çok fazla ağaç vardır ve her ne kadar deneyimli de olsanız bu ormanda yolunuzu bulmak için küçük ipuçlarına ihtiyaç duyabilirsiniz.
Şu an için aşırı detaycı bir yaklaşım izlemek istenilmemesinin nedeni bu gibi küçük detayların genellikle konuyu asıl odaklanılması gerekenden saptırmasıdır. Bunun yerine sayfaların betimleyici başlıklara sahip olması gerektiğini, uygun header etiketleri ile iyi bir sayfa yapısı kurulmasının iyi bir fikir olacağını veya sayfayı yapılandırılmış bir datayla doldurmanın önemli olduğunu kavramanızı umuyoruz. Bu bahsettiklerimizi iyi bir şekilde uyguladığınızda en önemli HTML faktörlerinin muhtemelen 90%’ını yerine getirmiş olacaksınız. Benzer şekilde, Twitter’da iyi bir itibara sahip olmanın Facebook’ta olmaktan daha değerli olup olmadığı da çok önemli değil. Bunun yerine, insanların genel olarak düzgün bir şekilde sosyal hesaplara sahip olması, olayları iyi bir şekilde takip edip sosyal paylaşımlarda bulunması arama başarısı elde etmeniz konusunda size çok daha fazla yardımcı olacaktır.
Tüm bunlara ek olarak, çoğu başarı faktörü aslında gerçek algoritmik faktörler değildir. Örneğin Content Araştırma (Ca) yüksek önem arz eden bir on-the-page faktörüdür ve insanlarının içeriğinizi bulmak için hangi kelimeleri kullandığını araştırma sürecidir. Kullanıcınızı anlamak, bir “sıralama” faktörü olmasa bile SEO başarınız için önemlidir. Kalıcı ve başarılı bir SEO planlaması yapabilmeniz için SEO Başarı Faktörleri Periyodik Tablosuna sadık kalarak aşağıdaki bağlatıları ziyaret ederek okumanızı ve uygulamanızı tavsiye ederiz.
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörlerinin Türleri
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : İçerik
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Web Site Mimarisi
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Html Kullanımı
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Site Otoritesi, Tıklanma Oranı ve İçerik
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Link Yapısı ve Link İnşası
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Ülke, Bölge, Konum, Geçmiş
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri: Sosyal Medya Paylaşımları ve Sosyal İtibar
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri: Spam, İhlaller ve Cezalar