Yıllar önce arama sonuçlarında herkes tam olarak aynı şeyleri görüyordu. Bugün ise ister Google’da ister Bing’de olsun, kimse arama sonuçlarında tam olarak aynı şeyleri görmüyor. Herkes bir noktaya kadar özelleştirilmiş bir deneyim elde ediyor, hatta özel tarayıcı pencerelerinde bile.
Tabii ki hala birçok ortaklık mevcut. Herkes birbirinden tamamıyla farklı sonuçlar görmüyor. Bunun yerine, herkes aynı jenerik listelemeleri görüyor. Ancak bunun dışında aramayı yapan kişinin nerede olduğuna, kimi tanıdıklarına veya webde nasıl gezindiklerine göre başka listelemeler de var.
Kü: Ülke
Anlaşılması en kolay olan sıralama faktörlerinden birisi aramayı gerçekleştiren kişinin hangi ülkede olduğudur.
Eğer Amerika’daki bir kişi “futbol” araması yaparsa Amerikan futbolu ile ilgili sonuçlar alması olasıdır, ancak aynı aramayı İngiltere’de biri gerçekleştirirse bu sefer arama sonuçlarında Amerikanların “soccer” ismini verdikleri ve bizim de futbol olarak bildiğimiz spor türü karşısına çıkabilir.
Eğer siteniz belirli bir ülke için tanımlı değilse, ülke kişiselleştirmesi olduğunda sitenizin arama sonuçlarında çıkma ihtimali daha düşüktür. Eğer bunun olmasını istemiyorsanız uluslararası SEO’nuz üzerinde çalışmanız gerekebilir.
Kb: Bölge
Arama motorları kişiselleştirmeyi ülke seviyesinde bırakmaz. Sonuçları kullanıcının lokasyonuna bağlı olarak şehre veya metropol bölgeye göre yeniden işlerler.
Ülke özelleştirmesi ile birlikte, eğer kullanıcıların şehir bazında yaptığı aramaların sonuçlarında görünmek istiyorsanız sitenizin o şehir ile ilgililiğini sağlamanız gerekir.
Pg: Geçmiş
Kişisel geçmiş kullanıcının gerçekleştirdiği eski aramalara, arama sonuçlarında nerelere tıkladığına ve düzenli olarak ziyaret ettiği sitelere göre yeni yaptığı aramalarda önüne çıkarılacak sonuçların belirlenmesinde etkilidir.
Bu tarz bir kişisel geçmiş Google ve Bing tarafından arama sonuçlarını etkilemek için kullanılır. Ülke veya şehir kişiselleştirmesinin aksine, kendinizi daha ilgili göstermenizin kolay bir yolu yoktur.
Bunun yerine, site hakkındaki ilk izlenimler ile birlikte marka sadakati daha önemli bir yer tutar. Bir kullanıcı bir arama sonucuna tıkladığı zaman, tıkladığı sonucun ona iyi bir deneyim sunması gerekir, bu sayede kullanıcı daha sonra siteyi tekrar ziyaret edebilir. Zaman geçtikçe arama sonuçlarında o siteyi arayabilir ve sıralamada altlarda olsa dahi o siteyi tıklamayı tercih edebilir.
Bu davranış, sitenizin o kullanıcıya daha fazla görünmesini sağlamak için sitenizi güçlendirebilir. Ve hatta eğer beğeni, paylaşım veya tweet gibi sosyal etkileşimler gerçekleşirse bu sitenizi çok daha olumlu bir şekilde etkileyebilir.
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörlerinin Türleri
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : İçerik
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Web Site Mimarisi
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Html Kullanımı
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Site Otoritesi, Tıklanma Oranı ve İçerik
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Link Yapısı ve Link İnşası
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Ülke, Bölge, Konum, Geçmiş
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri: Sosyal Medya Paylaşımları ve Sosyal İtibar
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri: Spam, İhlaller ve Cezalar