Arama motorları linklere veya sosyal hesaplara güvenip güvenmemeye karar verebilirse, web sitelere güvenmeyi öğrenebilirler mi? Kesinlikle. Birçok SEO, bir sitenin arama perspektifinden başarılı veya başarısız olacağı konusunda siteye olan güvenin büyük bir rol oynadığına inanır.
Go: Otorite
Siteniz bir otorite mi? Kendi alanında yaygın biçimde bir lider olarak mı tanınıyor?
Gerçekte arama motorlarının otoriteyi tam olarak nasıl hesapladığını kimse bilmiyor ve muhtemelen çok sayıda “otorite” sinyali mevcut. Sitenizdeki linklerin çeşitleri (yüksek kalitede veya “komşu” linkler?), sosyal referanslar (güvenilir hesaplardan?) veya bağlantı ölçüleri (uzun veya çok sayıda tıklamalar?) gibi faktörlerin hepsi site otoritesinde önemli bir rol oynayabilir. Tabi ki negatif değerlendirmeler de site otoritenizi kötü etkileyebilir.
Gz: Zaman
Kaliteli bir site, kullanıcıları ile anlamlı etkileşimler içinde olmalıdır. Arama motorları bu etkileşimi farklı yollarla ölçmeyi dener.
Örneğin, kullanıcılar sitenizde ne kadar kalıyor? Aramayı yapıyorlar, sıralamada sitenizi tıklıyorlar ancak daha sonra hemen arama sonuçlarına dönüp başka sitelere mi yöneliyorlar? Deyim yerindeyse bu “zıplama” davranışı arama motorları tarafından ölçülebiliyor ve içeriğinizin merak uyandırıcı özellikte olmadığı konusunda bir işaret olabiliyor.
Buna karşılık, insanlar benzer içeriğe sahip diğer sitelere kıyasla sizin sitenizde içeriğiniz için göreceli olarak daha çok vakit mi harcıyor? Bu “site üzerinde geçen zaman” ölçüsü veya “tıklanma oranı”, arama motorlarının ölçtüğü ve içeriğinizin göreceli değerini belirlemeye yarayan diğer bir faktör olarak karşımıza çıkabiliyor.
Yorum, paylaşma, beğeni gibi sosyal aksiyonlar da bu etkileşimin ölçülebildiği diğer yolları temsil edebiliyor. Bunları bu kılavuzun Sosyal bölümünde daha detaylı olarak işleyeceğiz.
Arama motorları genellikle bu etkileşim ölçülerinin kullanımı konusunda tedbirli davranırlar ve bu ölçülerin detayları konusunda çok spesifik açıklamalarda bulunmazlar. Ancak biz bu etkileşimlerin bir şekilde ölçüldüğünü ve arama sonuçlarında kullanıldığına inanıyoruz.
Gg: Geçmiş
Arama motorları sürekli olarak web sitenizi ziyaret ettikçe sitenizde ne olup bittiğini ve zaman içinde neleri değiştirdiğinizi anlayabilir.
Arama motorlarının “bad neighborhood” olarak adlandırdığı, arama motorları tarafından derecesi düşürülen linklere bağlanıyor musunuz? Veya genelde üzerinde durmadığınız bir konu hakkında bir içerik miyayınlıyorsunuz? Bu gibi şeyler tehlike çanlarını çalabilir.
Tıpkı insanların değiştiği gibi siteler de değişir, hatta çoğunlukla daha iyiye doğru. Her değişikliğin bir sonucu vardır. Endişe verici bir şeyin olup olmadığını belirlemek için her faktör değerlendirilir.
Benzer olarak, geçmişte kuralları ihlal eden ve farklı cezalar alan bir sitenin arama motorlarındaki şöhretini geri kazanması çok daha zordur.
İşin sonunda, iyi bir genel sicil kaydı size yardımcı olabilir. Daha eski ve daha köklü bir site arama başarısı ile yoluna devam ederken, yeni bir sitenin güven kazanması haftalar, aylar hatta belki de daha fazla zaman alabilir.
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörlerinin Türleri
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : İçerik
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Web Site Mimarisi
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Html Kullanımı
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Site Otoritesi, Tıklanma Oranı ve İçerik
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Link Yapısı ve Link İnşası
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Ülke, Bölge, Konum, Geçmiş
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri: Sosyal Medya Paylaşımları ve Sosyal İtibar
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri: Spam, İhlaller ve Cezalar