Linkler arama motorları tarafından kullanılan ilk büyük “off-the-page” sıralama faktörüdür. Google, ilgililiği geliştirmek için büyük ölçüde link analizine başvuran ilk arama motorudur.
İçerik ile birlikte linkler Google’ın arama sıralamaları için dikkate aldığı en önemli dış sinyallerdir. Ancak biraz sonra göreceğiniz gibi, bazı linkler diğerlerinden daha değerli olabilir.
Hasta olduğunuzda hangisine daha çok güvenirsiniz, 5 doktordan aldığınız tavsiyeye mi yoksa sokakta yürürken rastgele seçtiğiniz 50 kişiye mi?
Eğer doktorlarla ilgili çok kötü bir deneyim yaşamadıysanız muhtemelen doktorlardan gelen tavsiyeyi dikkate alırsınız. Daha az sayıda fikir almanıza rağmen en azından bu fikirleri uzmanlardan aldığınızı bilirsiniz. Çünkü fikirlerin çokluğundan ziyade fikirlerin kalitesi daha önemlidir.
Arama motorlarında da bu böyledir. Web sitelere yönlendiren her linki hesaba katarlar ancak bu linklere eşit değeri vermezler. Daha yüksek kalitede olduğuna inanılan linklere verilen önem daha fazladır.
Peki ya kaliteli link nedir? Örneğin büyük, güvenilir bir siteden gelen bir link, bir blogda yorum yapmak için kullanılana göre kalite ölçeğinde daha yukarılarda yer alır. Buna ek olarak, sizin içeriklerinizle paralel konuda içerik üreten bir siteden gelen linkin de önemi normale göre daha fazladır.
Lm: Link Metni / Çapa Metin (Anchor Text)
Bir link içindeki kelimeler – link metni veya çapa metin – arama motorları tarafından bir web sitesinin diğerini tarif ediş şekli görülür. Örneğin gerçek hayatta biri sizi gösteriyor ve “kitaplar” diyorsa sizin kitaplar konusunda uzman olduğunuzu ifade ediyor demektir.
Çoğu zaman insanların size link vermek için kullandıkları kelimeleri kontrol edemezsiniz, bu yüzden çapa metninizin üzerinde etkinizin olması için fırsatlarınızı değerlendirin.
Ls: Link Sayısı
Birçok siteye göre çok sayıda linke sahip olmak SEO başarısına katkıda bulunabiliyor. Hatta bu çok sayıda linki farklı sitelerden alıyorsanız durum daha da iyi. Diğer her şey sabitken, bir siteden alacağınız 1000 link, bin siteden alacağınız 1000 linkten çok daha az etki yaratacaktır.
Uzun zaman önce linklerin sayısı çok daha önemliydi ancak arama motorlarının linklerin kalitesini çok daha etkili bir şekilde saptayabilmesi ile bu sayıda önemli bir düşüş gerçekleşti.
Viral linkbait uygulamaları ve widgetlar gibi taktikler çok sayıda linki efektif bir şekilde sağlamak için kullanılabilir. Hatta arama motorlarının temsilcileri de bu metotları öneriyor.
Ancak bu noktada otomatikleştirilmiş yazılımlardan ve spamden uzak durmalısınız. Birçok yönden bu olumsuz bir şey, daha sonra kılavuzumuzda bu konulara da değineceğiz.
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörlerinin Türleri
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : İçerik
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Web Site Mimarisi
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Html Kullanımı
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Site Otoritesi, Tıklanma Oranı ve İçerik
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Link Yapısı ve Link İnşası
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Ülke, Bölge, Konum, Geçmiş
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri: Sosyal Medya Paylaşımları ve Sosyal İtibar
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri: Spam, İhlaller ve Cezalar