HTML web sayfaları yaratmak için kullanılan temel kodlardır. Arama motorları belirli HTML elementlerinden sıralama sinyallerini alabilir. Aşağıda SEO başarısına ulaşmak için en önemli HTML elementlerinden bazıları verilmiştir.
Hb: Başlıklar
Bir an için 100 farklı kitap yazdığınızı ancak hepsine aynı başlığı verdiğinizi düşünün. Herhangi birisi hepsinin farklı konular ile ilgili olduğunu nasıl anlayabilir?
Ya da 100 farklı kitap yazdığınızı ve hepsine farklı başlıklar verdiğinizi düşünün ancak bu başlıklar yeterince açıklayıcı olmasınlar, belki bir veya iki kelimeden oluşsunlar. Herhangi birisi bir bakışta kitapların ne ile ilgili olduğunu anlayabilir mi?
HTML başlıkları arama motorlarının sayfanın ne ile ilgili olduğunu anlaması için kullandığı en önemli HTML sinyalidir ve öyle de kalacaktır. Sayfanızdaki kötü başlıklar kötü bir isme sahip kitap gibidir. Hatta eğer HTML başlıklarınızın kötü olduğu ve yeterince açıklayıcı olmadığı saptanırsa Google onları değiştirir. Bu yüzden daha önce bahsettiğimiz anahtar kelime araştırmasını da göz önünde bulundurarak her sayfanın nasıl bulunmasını istediğinizi düşünün. Daha sonra her sayfanız için özgün ve açıklayıcı başlıklar oluşturun.
Hd: Meta Description Etiketi
En eski HTML elementlerinden biri olan meta description etiketi, sayfalarınızın arama listelerinde nasıl tanımlanmasını istediğinizi önermenize olanak tanır. Eğer HTML başlığı bir kitabın başlığıysa, meta description kitabın arkasında yer alan ve kitabı açıklayan tanıtıcı yazıdır.
Bazıları meta description etiketinin bir “sıralama faktörü” olmadığını ve size sıralamada yukarı çıkmanız konusunda yardımcı olmadığını savunur. Daha ziyade, diğer faktörlerden dolayı en iyi sonuçlarda görünüp görünmemenize yardımcı olan bir “görüntülenme faktörü” olarak düşünülür.
Teknik olarak bu doğrudur. Ve bu kılavuzda yer alan elementleri sıralama faktörü olarak değil de birer başarı faktörü olarak gruplandırmamızın sebebi budur.
Aramada kullanılan anahtar kelimelere (kalın punto) sahip bir meta description kullanıcıların gözüne çarpabilir. İyi yapılandırılmış bir meta tanımı, bu sonucu kullanıcıya “satmanız” konusunda yardımcı olur. Her iki şekilde sitenizin daha fazla tıklanabilir. Bu sebeple meta tanımının bir başarı faktörü olarak görülmesi mantıklıdır.
Önceden uyarmak gerekirse, bir meta tanımına sahip olmak size bu tanımın gerçekten de kullanılacağını garanti etmez. Arama motorları belirli bir arama için en uygun olduğunu düşündükleri durumda farklı meta tanımları yaratabilir. Ancak bir meta tanımına sahip olmak sizin tercih ettiğiniz tanımın aramalarda görünme ihtimalini artırır. Yapılması da kolay olduğu için biraz vaktinizi ayırıp meta tanımınızı oluşturmanızda yarar var.
Hy: Yapılandırılmış Veri
Arama motorlarına onların dilinde içeriğinizin ne ile ilgili olduğunu söyleyebilseydiniz nasıl olurdu? İşin perde arkasında, web siteleri arama motorları için sayfa içeriğinin ve yapısının detaylarını anlamayı kolaylaştıran belirli kodlar kullanabilir.
Yapılandırılmış verilerin sonucu, genellikle Google’ın “rich snippet” olarak adlandırdığı, kullanıcılara daha çekici ve kullanışlı hale getirilen bir arama listesi olarak tanımlanır. Karşılaşabileceğiniz en yaygın rich snippet örneklerinden biri genellikle göze çarpan yıldızlarla gösterilen derecelendirmelerdir.
Yapılandırılmış bir verinin kullanımı doğrudan sıralama faktörü değildir ancak açık bir şekilde başarı faktörüdür. Her şeyin eşit olduğu bir durumda, bir rich snippet ile listelenmek size çok daha fazla tıklanma getirecektir.
Hh: Header Etiketleri
Bu sayfanın en üzerindeki başlığı görüyor musunuz? İşin iç yüzünde bu header etiketi için bir HTML kodukullanılmıştır. Bu örneğimizde bu bir H1 etiketidir.
Peki ya bu sayfada yer alan alt başlıkları görüyor musunuz? Bunlar da aynı zamanda header etiketlerini kullanırlar. Bunların her biri bir seviye aşağıda yer alan H2 etiketleridir.
Header etiketleri, web sayfasının anahtar bölümlerini tanımlamanın biçimsel yoludur. Arama motorları bunları sayfanın ne ile ilgili olduğunu anlamak için kullanmaktadır. Eğer bulunmak istediğiniz kelimeler header etiketinde yer alıyorsa, bu kelimeler ile yapılan aramalarda görünme ihtimaliniz daha fazla demektir.
Doğal olarak, bu bilgi bazı insanların aşırıya kaçmasına sebep olabilir ve tüm bir paragrafı header etiketine koyabilirler. Ancak bu kesinlikle yardımcı olmayacaktır. Header etiketleri, arama motorları için olduğu gibi, kullanıcılar için de içeriği okumayı kolaylaştırır.
Header etiketleri, bir sayfanın mantıksal yapısını yansıttığında kullanışlıdır. Eğer ana bir başlığa sahipseniz, H1 etiketi kullanın. İlgili alt başlıklar için H2 etiketi kullanın. Tüm bunlar diğer sıralama faktörlerini de güçlendirebilir.
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörlerinin Türleri
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : İçerik
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Web Site Mimarisi
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Html Kullanımı
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Site Otoritesi, Tıklanma Oranı ve İçerik
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Link Yapısı ve Link İnşası
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Ülke, Bölge, Konum, Geçmiş
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri: Sosyal Medya Paylaşımları ve Sosyal İtibar
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri: Spam, İhlaller ve Cezalar