Her yıl Google bize yeni bir sıralama faktörü veriyor.
2014 yılında HTTPS,
2015 yılında mobil kullanılabilirlik bir sıralama sinyali oldu.
Daha sonra 2016’da RankBrain olarak içerik geliştirme sahneye çıktı.
Ve 2017’de, HTTPS web sitelerine daha fazla önem verildi.
Şimdilerde ise odaklanılması gereken sıradaki önemli sıralama faktörü olarak mobil sayfa hızı öne çıkıyor.
Tüm bunlara ek olarak, John Mueller Google’da sıralama için anahtar faktörün “mükemmellik” olduğunu belirtti.
Awesomeness.
— 🍌 John 🍌 (@JohnMu) September 6, 2017
Peki ya bugün çevrimiçi olan bir milyardan web sitesi için mükemmelliği nasıl yaratırsınız?
Öncelikle bilinmesi gereken temel şey yukarıda bahsedilen tüm sıralama faktörlerinin temel amacı daha iyi ve daha mükemmel bir kullanıcı deneyimi sunmak.
Google web siteleri yüzlerce sıralama faktörüne bakarak değerlendirdiğinden dolayı, 2019 yılında büyük başarılar elde etmek için SEO stratejinizin nereye odaklanacağını bilmek imkansız görünebilir.
Ancak iyi haber şu ki, sıralama sinyalleri kullanıcılara adapte olmaya devam edecek.
Bu da demek oluyor ki yeni SEO trendlerinin kökleri şu anda mevcut olan algoritmada mevcut – biraz yaratıcılık ve biraz da SEO bilgisi ile 2019 yılında iyi bir sıralama elde etmek gayet olası.
Normalde sıralama sinyallerinin sayısı 7’den çok fazlayken, bu yazıda öne çıkarılan faktörlerin bu yıl en önemli faktörler olduğunu düşünüyoruz.
İşte 2019 yılında odaklanılması gereken sıralama faktörleri, ve nedenleri.
1.Yüksek Kaliteli İçerikler Oluşturun
Kimse “Web sitemin iyi bir sıralamaya sahip olması için kaliteli içeriğe ihtiyacım yok” demez.
Web sitenizin ve içeriklerinizin kalitesi 2019 yılında da hayati önem taşıyor. İçerik halâ kral olarak hüküm sürmekte.
Rand Fishkin’in Whiteboard Friday’de bahsettiği gibi, anahtar kelimeler için optimize edilmiş bir içerik halâ önemli bir SEO gücüne sahip.
İçeriğinizin değerli bilgiler sağlaması gerekiyor. Google’ın Panda ve Fred algoritma güncellemeleri dolayısıyla, gerçek bir değere sahip olmayan sayfalar sizi zarara sokabilir.
eBay ve Apple gibi büyük markalar dahi içerik kalitesinde iyi değiller ve bu durum markalara zarar veriyor.
Yüksek kaliteli içerik, üzerinde daha fazla zaman harcanmasını sağlayan sayfalar yaratarak, siteden çıkma oranını düşürerek ve kullanıcı için yararlı bir içerik sağlanarak oluşturulabilir.
Yüksek kaliteli içerik sayfaları bugünun SEO’su için iyi ve uzun yazılmakla kalmamalıdır. Ayrıca arama motoru sonuç sayfalarında varlıklarını sürdürebilmek için aşağıdaki alanları da kavramalıdır:
Arama Amacı
Kullacının aramayı hangi amaçla yaptığını bilmek, organik trafik getiren sayfalar yaratmak açısından çok önemlidir.
CoSchedule, kullanıcıların arama amaçları ile entegre edilmiş bir SEO içerik stratejisinin trafiği yüzde 594 artırabileceğini belirtiyor.
Ve Google, “multi intent” yani “çok amaçlı” aramalar için tasarlanmış yeni bir öne çıkan snippet ile arama sonuçlarını güncelledi.
Hedef kitlenizin amacının ne olduğunu anlamak için, kullanıcıların neyi aradıklarını görebilmek adına Google Analytics sonuçlarınıza dikkatli bir şekilde bakmanız gerekiyor.
Site Arama ve Kullanıcı Akışı gibi raporlar size müşterilerinizin neyi aradıkları konusunda bilgiler verebilir.
Ayrıca Google Arama Konsolu içinde Arama Analizi raporunu görebilirsiniz. Bu rapor size insanların sitenize ulaşmak için arama motoru sonuç sayfalarında neye tıkladıkları hakkında size fikir verecektir.
Anahtar Kelime Araştırması
Bazıları anahtar kelime araştırmasının sıralama için önemli olmadığını söylemesine rağmen, anahtar kelime araştırması halâ kaliteli içerik üretmeyi sağlıyor. Geleneksel anahtar kelime araştırmasından farklı olarak bugün, anahtar kelimeler içerik oluşturmak için bir yol haritası görevi görüyor.
Rakiplerinizin araştırılması ve veri madenciliği sayesinde ortalama arama hacmine sahip ancak kitleniz tarafından sıkça tıklanan anahtar kelimeleri saptayabilirsiniz.
Bu sebeple, sektör anahtar kelimelerin negatif etkileri konusunda konuşmaya devam ederken siz ana anahtar kelimelerinizi saptamalı ve kitleniz için uygun konular içerisinde kullanmalısınız.
Örneğin, Google’ın yaptığı bir çalışmaya göre geçtiğimiz iki yılda “benzeri markalar” veya “benzeri mağazalar” gibi mobil aramaların yüzde 60 arttı. Bu çalışma anahtar kelime stratejinizin içerisine mobil tüketicileri de dahil etmeniz gerektiği üzerine iyi bir örnek.
Sesli Arama
Google’a göre, ses aktivasyonuna sahip insanların yüzde 72’si cihazlarını genellikle günlük rutinlerinin bir parçası olarak kullandığını belirtiyor.
Bu durum Siri, Alexa ve Cortana gibi yapay zeka asistanları ile birlikte yeni tür bir arama alışkanlığının yaklaşmakta olduğunu gösteriyor.
Zengin Snippetler
Zengin snippetler Google arama sonuçlarında daha iyi görünürlük için şema kullanır.
Bu zengin snippetler bazen fotoğraflar bazen ise derecelendirilen herhangi bir şey olabilir.
Zengin snippetler tıklanma oranınızı artırabilir ve sitenizden çıkış oranını düşürebilir, çünkü bu özellik kullanıcılara sitenize tıklamadan önce içeriğiniz hakkında az çok bir fragman sunar.
Arama motoru sonuç sayfalarının işletmenizin ön kapısı olduğunu düşünürsek, içerik sayfalarınız bu kapının arkasındaki iç kısmı temsil eder. Ve bu alan kullanıcılara web sitenizin (ve dolayısıyla sunduğunuz ürün ve hizmetlerin) üzerinde zaman geçirmeye değer olup olmadığını gösterir.
Web siteniz için yüksek kaliteli içerikler yaratarak, kullanıcılar ve arama motorları için samimi ve cazip bir ortam oluşturabilirsiniz.
Google’dan John Mueller öne çıkan snippetler için sıralama faktörlerinin ne olduğunu açıklamıyor, bu yüzden Google’ın kendi öne çıkarılan Google snippet kılavuzunu takip etmemiz gerekiyor.
2.Sitenizi Mobil Dostu Yapın
“m.URL.com” şeklinde web sitenizin mobil versiyonunu oluşturmanız gerektiğini söyleyenleri hatırlıyor musunuz?
Ancak günümüzde çok sayıda web sitesi bu metodun yerine “uyumlu” (responsive) websiteler oluşturma yolunu seçiyor.
Google, mobil web sitelerin herhangi bir türünü (uyumlu, dinamik veya farklı URL) kayırmadığını söylese de, iş sıralamaya gelince Google uyumlu bir web sitesini öneriyor.
Google “algoritmaların ilgili masaüstü veya mobil sayfaların varlığının algılanması için ihtiyaç duyduğu sinyaller yerine sayfalara dizinleme özelliklerinin doğru bir şekilde atanması” konusunda uyumlu tasarımın yardımcı olduğunu belirtti.
Mobil öncelikli (mobile-first) çağda, arama motoru sonuç sayfalarındaki varlığınız için mobil web siteniz adeta bir can damarıdır. Varlığınızı sürdürmek adına, Google’ın bu konulardaki kılavuzlarını takip edin ve içeriğinizin hem masaüstü hem de mobilde birbiri ile tıpatıp uyuştuğundan emin olun.
Arama motorunun sunduğu sonuçları iyileştirmesini sağlayabildiğiniz her an bunu yapın.
3.Güvenli Bir Web Sitesi Oluşturun (HTTPS)
Neredeyse bir yıl önce, Dr. Pete J. Meyers Google’da ilk sayfada yer alan sonuçların yüzde otuzunun HTTPS kullandığını belirtti.
HTTPS’e geçiş yapmamak web sitenize mutlaka zarar vermez, Google’ın 2014 yılında HTTPS’i bir sıralama sinyali olarak açıklamasının ardından birkaç değişiklik oldu.
2017 yılında, Google kendisine ait Chrome tarayıcısının HTTPS olmayan web sitelerini URL çubuğunda “güvenli değil” şeklinde işaretlemeye başladığını açıkladı. Yaptıkları son uyarıdan sonra eğer HTTPS’e geçiş yapmazsanız sitenizden çıkış oranınızda bir artış görebilirsiniz.
Chrome’da HTTPS uyguladığınızda adres çubuğu aşağıdaki gibi görünecektir:
Tüm bunlar Google’ın HTTPS’e önem verdiğinin göstergesidir.
Ancak HTTPS’e geçiş (ve SSL’e) eğer doğru uygulamazsanız sitenize kanonikleşme sorunları da getirebilir.
Kendi başına SEO üzerinde çok bir etkisinin olmadığı görülse bile, Chrome’a eklenen özellik sitenize HTTPS uygulamanıza (deneyimli kişiler tarafından) değeceği anlamına gelebilir.
4.Kullanıcı Deneyiminizi Geliştirin
Kullanıcı deneyimi (User Experience – UX) SEO üzerinde önemli bir etkiye sahip.
Eğer UX’e önem vermezseniz, web sitenizin akıbeti hiç de iyi olmayacaktır.
Bir araştırmaya göre, insanların yüzde 38’i eğer içerik veya sayfa düzeni ilgi çekici değilse o web sitesine girmeyi bırakıyor.
Bir dijital pazarlama ajansı olan Main Street Host, içerikleri güncelleyerek ve eylem çağrısı (Call-to-Action) butonlarını optimize ederek sayfaların görüntülenmesini yüzde 66 artırdığını belirtti.
Ve Ezoic, daha iyi bir UX yarattıktan sonra 1.000 ziyaretçi başına kazançta yüzde 186 artış olduğunu söyledi.
Arama motorları, kullanıcıların tekrar arama sonuçlarına dönmeden önce sitede geçirdikleri zamanı görmek için durma süresine (dwell time) bakarlar.
Arama motoru sonuç sayfalarında başarılı olmak istiyorsanız SEO’nuz ile iyi şekilde uyuşan bir kullanıcı deneyimi tasarlamak hayati önem taşır.
Website Mimarisi
Website mimarisi kullanıcı deneyimi ile ilgili bir bileşendir ve SEO üzerinde önemli etkisi vardır.
Credo’dan John Doherty bu konuda “Yaptığım en büyük değişikliklerden bir tanesi sitelerin mimarisini düzeltmek” demiştir.
Site mimarisinde daha fazla link elde etmek için URL’leri bir etiket sayfasından alt kategori sayfasına dönüştürerek organik oturumu yüzde 74, oturum başına sayfaları yüzde 41 artırmıştır.
Website mimarisi yalnızca daha iyi bir web site navigasyonu ile kullanıcılara aradıkları şeyi bulmalarını konusunda yardım etmekle kalmaz, ayrıca arama motorlarına web site üzerinde daha fazla sayfa bulmalarında da yardımcı olur.
İşin özü, web siteleriniz kullanıma kolay olmalıdır.
Tüm sayfalar ve navigasyon olabildiğince basitleştirilmelidir.
Bir kullanıcının herhangi bir web site üzerinde bir sayfayı bulması yalnızca üç veya dört tıkla gerçekleşebilir. Büyük siteler için bu her zaman geçerli değilken, bu gibi sitelerde genellikle kullanıcının aradığı şeyi kolay bulabilmesi adına site içi arama gibi özellikler kullanılmaktadır.
5.Sayfa Hızınızı Optimize Edin
Nihayet, sayfa hızı resmi olarak Google’ın mobil sıralama faktörleri arasında yerini aldı.
Google’ın mobil öncelikli dizininin yavaş yavaş devreye girmesi ile birlikte, mobil Google’ın yeni tercihi olarak öne çıkmaya devam ediyor.
Sitenizin daha yavaş yüklenmesi kaybettiğiniz daha fazla ziyaretçi ve gelir anlamına geliyor.
Amazon için, kaybedilen yalnızca bir saniye bile satışlarda kaybedilen yıllık 1.6 milyar dolara mal olabilir. Ve The Telegraph’a göre, dört saniyelik bir gecikme sayfa görüntülenmelerini yüzde 11.02 düşürmekte.
Bu riski neden alasınız ki?
İnternette web sitelerinin ortalama sayfa hızlarını test eden araçlar mevcut. Ve ne yaptığını bilen kişiler yardımıyla sorunları çoğu halledilebilir düzeyde.
Daha hızlı yüklenen sayfalar daha iyi bir kullanıcı deneyimi demektir, bu sebeple de Google mobil sayfa hızını bir sıralama faktörü olarak tanıtmıştır.
6.Site-İçi (On-Page) Optimizasyonda Ustalaşın
Kullanıcı deneyimi ile yakından ilgili diğer bir boyut site içi optimizasyondur ve SEO’nun arka planındaki teknik bileşenleri ile ilgilidir. Bu bileşenler yıllardır konuşulmaktadır ve web sitenizin görünürlüğü ile hedef anahtar kelimeler için arama motoru sonuç sayfalarındaki yeri üzerinde önemli etkileri vardır.
Mockingbird’e göre H1 etiketlerini iyileştirerek organik trafikte yüzde 62 artış görülebilir. Ve Brand New Company’e göre de metaverinin ve site içi bağlantı yapısının düzeltilmesi organik trafiği yüzde 48 artırmaktadır.
Peki ya değer mi? Bizce değer.
Web sitenizi optimize etmek var olan yüksek kaliteli içeriklerinizin arama motorları ve kullanıcılar tarafından daha kolay bulunmasına yardımcı olur.
Aşağıda 2019 yılında site içi optimizasyonun halâ önemli etki yaratacağı alanlardan bazıları yer almaktadır:
Metaveri
Bu veri başlık etiketinizi ve sayfa açıklamalarınızı kapsar – kullanıcıların arama motoru sonuç sayfalarında siteniz hakkında gördükleri bilgilerdir.
SEJ’in Aralık ayında belirttiği gibi, Google snippetlerinin uzunluğunu artırdı. Ancak yakın bir zamanda da Google’dan Danny Sullivan Google’ın snippetleri kısalttığını ve sabit bir uzunluklarının olmadığını belirtti.
Our search snippets are now shorter on average than in recent weeks, though slightly longer than before a change we made last December. There is no fixed length for snippets. Length varies based on what our systems deem to be most useful.
— Danny Sullivan (@dannysullivan) May 14, 2018
Her iki şekilde de var olan tüm açıklamalarınızı yeniden yazmanızı önermiyoruz.
Google bazen kullanıcının aradığı ile daha yakından ilgiliyse sayfalardan içerikler çekerek bunları arama motoru sonuç sayfalarındaki açıklamalar olarak gösterir. İşte aşağıda bir örneği:
Sayfalarınız için yazabildiğiniz en iyi başlıkları ve açıklamaları yazın, ancak bunların her zaman kullanılamayacağını da unutmayın.
Şema
Schema markup (şema biçimlendirmesi), arama motorlarına içerikleriniz ile ilgili bilgi veren diğer bir gizli web site bileşenidir.
2011’de ortaya çıkmıştır ve günümüzde neredeyse 600 farklı türde bilgi içerebilir.
Şemalar bir web site üzerindeki önemli bilgileri saptamayı arama motorları için daha kolay bir hale getirir.
Rotten Tomatoes biçimlendirme ile birlikte sayfalarında yüzde 25 daha fazla tıklanma oranı yakalamıştır. Ve yine biçimlendirme ile Food Network tarifler için siteye yapılan ziyaretlerde yüzde 35 artış görmüştür.
Şemalar Google’ın arama sonuçlarında rich snippetleri görüntülemesine yardımcı olur, bu da 2019 yılında SEO’nun önemli bir parçası olduğu anlamına gelir.
Site İçi Link Yapısı
Site içi link yapısı kullanıcılara ve arama motorlarına sayfaları daha iyi bir şekilde bulmaları konusunda yardımcı olur.
Voltage’ın Pazarlama Müdürü Yardımcısı Corey Morris, site içi link yapınıza 5 farklı alanda öncelik vermenizi söyler:
- Kullanıcılara yardım etmek
- Link akışını kontrol etmek (örneğin sitenize girildiğinde trafiğin nereye yönleneceği)
- Özel içerik konuları etrafında bir yol haritası oluşturmak
- Kanonik URL’ler
- Belli sayfaların dizinlemesine öncelik vermek
Bunların anlamı, web sitenizdeki farklı sayfalara nasıl bağlantı kurduğunuzun öncelikle kullanıcı odaklı olması gerektiğidir. Daha sonra sayfalar arasındaki trafiği nasıl yönlendireceğinize odaklanabilirsiniz.
Kullanıcıların sitenize kaydolmasından başlayarak daha ileri süreçler için istekli olmalarını sağlayacak şekilde site içi link yapınızı nasıl oluşturabileceğinizi düşünün.
7.İlgili & Otoriter Geri Bağlantılar (Backlink) Oluşturun
2019 yılında iyi bir sıralama yakalamak istiyorsanız linkler halâ en önde gelen SEO bileşenlerinden bir tanesi.
Size geri bağlantılar olmadan da başarıya ulaşabileceğinizi söyleyenleri görmezden gelin. Bazı siteler bunlara sahipken, bu güçlü link yapılandırma stratejilerini kullanmamak mantıksız olacaktır:
- Müşteri vaka çalışmaları: Bunlar müşteriler tarafından paylaşılmaktadır ve bu sonuçlara nasıl ulaştıkları konusunda başkalarına da yardımcı olacak heyecan verici bilgiler içermektedir.
- Uzman bakışı: Bunlar bazen fazla abartılabilir, bu yüzden başka yerde bulunmayacak değerli bilgiler üzerine odaklanın.
- İnfografikler: Bunlar ağırlıkla online olarak paylaşılır ve belirli bir konudaki verilerin anında görüntülenmesini için harika bir yoldur. Hem ilgi çekici hem de bilgilendiricidir ve genellikle diğer bloglarda veya sosyal medya üzerinde tekrar paylaşılabilirler.
- İnfluencer kullanılan diğer içerikler: Podcastler veya video röportajları bu içerikler arasında olabilir.
- Sektör anketleri: Çok sayıda yayıncı yıllık sektör anketleri yürütür, bu anketler yayınlandıkları zaman önemli etkiler yaratabilir. B2C ve B2B içerik pazarlaması üzerine İçerik Pazarlama Kurumunun raporları kendi fikirlerini açıklamak isteyen diğer yayıncılar ve yazarlar ile sıklıkla birbirine bağlanır.
- Ücretsiz içerik veya araçlar: Bunlar e-kitap gibi uzun biçimli içerikleri veya kullanıcılara yararlı bilgiler veren quizleri ve kişiselleştirilmiş raporları içerebilir.
Geri bağlantılar değerini son zamanlarda biraz kaybetse dahi, hala aktif bir sıralama sinyali olarak karşımıza çıkmaktadır.
Özet
Sıralama sinyallerinin hepsi birlikte SEO pazarlamacılarına mükemmellik yaratmaları için yardım eder. Bu da 2019 yılı ve sonrasıda daha iyi bir SEO için daha çok yönlü ve komplike bir SEO stratejisi anlamına gelir.
Mobil öncelikli dizinin, sayfa hızı sıralama faktörünün ve diğer değişikliklerin bu yıl yayılmaya devam etmesi ile birlikte, kısa vadeli kazanımlar için kalite üzerine odaklanan bir SEO stratejisi arama motoru sonuç sayfalarında yukarı tırmanmanız konusunda size yardımcı olacak.