2017 İşletmeler için Yerel (Local) SEO kavramı daha önemli olacak. 3 sene içinde yakınlarımızda bulunan işletmeleri, mağazaları veya ürünleri bulmamız daha kolay hale geldi ve haliyle bu da kullanıcının arama davranışında da değişiklik oluşturdu.
Kullanıcılar, artık Google’da “Kadıköy’de kahve dükkanları” şeklinde arama yapmalarına gerek kalmadı. Google artık bu ihtiyacı gördü ve bu yüzden her aramayı yerel sonuçlara göre ayarlamaya başladı. Artık Google’a “kahve dükkanları” yazınca doğrudan size en yakınınızdaki kahve dükkanlarını getiriyor.
Yapılan istatistiklere göre de aramaların 3’de 1’i yerel odaklı aramalar. Bu da kullanıcıların Google arama sonuçlarında yerel bilgi beklediğinin göstergesi ve artık yerel SEO için siteleri tasarlamak özellikle işletmeler için öncelikli konu olması gerekmektedir.
Yerel Seo yaparken dikkat edilmesi gereken noktalar nelerdir?
# 1: Title ve meta description açıklamaları:
Title ve meta description sayfanızın içeriğini yansıtmaktadır ve SERP’de ve tarayıcı sekmelerinde metin olarak karşımıza çıkar ve sonuçlara doğrudan etkisi vardır. SERP’in genişliğini 600 piksele çıkaran Google, meta açıklamalarının en fazla 160 karakter ve title etiketinin de 40-60 arasında olması gerekiyor.
Title sayfanızın içeriği hem ziyaretçilere hem de arama motoruna gösterirken, meta açıklamaları sayfanızın içeriğini özetler. Title ve description mutlaka sıralamaya çalıştığınız anahtar kelimeleri içermelidir. (Örneğin; “Antalya ucuz oteller”)
# 2: Anahtar kelime araştırması:
Anahtar kelimeler, yerel işletmeleri bulmak için insanların arama sorguları olarak yazdığı kelime veya cümlelerden oluşmaktadır.Anahtar kelime araştırması, Seo kampanyanızın temelini oluşturur ve doğru uygulandığında web sayfanız için trafik ve sıralamaya etki eder.
Yerel SEO için anahtar kelime araştırmanızı optimize etmek için, müşterilerin sizini gibi bir işletme ararken kullanabilecekleri anahtar kelime veya kelimeler için beyin fırtınası yapın. Aylık arama trafiği istatistikleriyle birlikte anahtar kelime fikirleri edinmek için Google Anahtar Kelime Planlayıcı veya Keyword.io sitesini kullanın. Anahtar kelime araştırması bu işin en karışık ve en çok zaman alan kısmıdır. Ancak doğru yapıldığı zaman da sizi ödüllendirilebilir.
# 3: İşletmenizi Google My Business için optimize edin:
Google My Business ücretsiz olan bir Google servisidir. Buraya işletmenizin iş saatlerini, telefon numarası ve haritadaki konumunu eklemeniz durumunda sonuçlar Google Arama ve Haritalar’da işletmenizin yer alması sağlanır. Müşterileriniz sizi aradığında işletmeniz burada listelenir ve özellikle Yerel SEO açısından oldukça etkilidir.
# 4: Yerel yapılandırılmış veriler:
Yapılandırılmış veriler arama motorlarına ürünleriniz, işletmenizin teklifleri, ürünlerinizin fiyatları, konuma dayalı teklifleri ve daha fazlasıyla ilgili ayrıntılı bilgi vermek için web sitelerine eklenen kodlardır.
Araştırmalara göre web sitelerinin yüzde 31,3’ü şema işaretlemesini kullanıyor ve bunların çoğu temel seviyede. Web sitelerindeki yapılandırılmış veriler, zengin snippet’ler gibi dikkat çekmesini ve arama sonuçlarında işletmenizin ön plana çıkmasını sağlar ve bu da sayfa to’nuzu artıracaktır.
İşletmeler için Yapılandırılmış Verileri uygularken çeşitli seçenekler vardır. Web sitenizi işletme türüne (Diş hekim, Seyahat Acentası, vb..) Etkinliklere (Yaklaşan etkinliklerdeki işletme listeleme) ve konuma göre optimize edebilirsiniz. Google yapısal verileri oluşturulmuş web sayfalarınızı içeriğinizi anlamalarına yardımcı olduğu için kullanan siteleri ödüllendiriyor. Web sitenizde yapısal veriler olup olmadığını kontrol etmek için Google’ın Yapısal Veri Test Aracını kontrol edebilirsiniz.
Sonuç:
Yukarıda bahsettiğimiz noktalar sizi anında ilk sayfaya getirmez fakat bunları uygulamak daha hızlı ve daha iyi dönüşüm oranları elde etmenizi sağlayacaktır.