Google Sayfa Deneyimi Algoritma Güncellemesi Haziran Ortasında Başlıyor
Google’ın yaklaşmakta olan Sayfa Deneyimi algoritması güncellemesinin lansmanı, Mayıs’tan 2021’in ortasına kadar yeniden planlandı.
Google, Core Web Vitals‘in sıralama sinyalleri haline geleceğini duyurduğu Sayfa Deneyimi algoritma güncellemesinin lansmanını Haziran ortasına kadar erteledi.
Başlangıçta Mayıs ayında kullanıma sunulması planlanan Google’ın Sayfa Deneyimi güncellemesini, site sahiplerine en az bir ay daha hazırlanmaları için izin verdi.
Google, bir blog gönderisinde, Sayfa Deneyimi güncellemesinin Haziran ortasında yayınlanmaya başlayacağını, ancak Ağustos ayının sonuna kadar arama sıralamasında tam rolünü oynamayacağını söylüyor.
“Haziran 2021’in ortasından itibaren sıralama sistemlerimizin bir parçası olarak sayfa deneyimini kullanmaya başlayacağız. Ancak, sayfa deneyimi Ağustos ayının sonuna kadar bu sistemlerin bir parçası olarak tam rolünü oynamayacak. Bunu, hazırladığınız bir yiyeceğe lezzet katıyormuşsunuz gibi düşünebilirsiniz. Tadı karışıma tek seferde eklemek yerine, tüm bu süre boyunca yavaşça ekleyeceğiz.”
Kademeli olarak yayına alınmasının nedenlerinden biri, beklenmedik veya istenmeyen sorunlar için güncellemenin etkisini izlemektir.
Google, sayfa deneyimi web sayfalarını sıralarken göz önünde bulundurulacak birçok faktörden biri olacağından, bu güncelleme yayınlandığında sitelerin ciddi değişiklikler beklememesi gerektiğini söylüyor.
Sayfa Deneyimi güncellemesinin bir parçası olarak, Google Haberler’de AMP olmayan içeriğin news.google.com ve mobil uygulamalarda kullanımını genişletecek bir değişiklik geliyor. Google, AMP içeriğini belirtmek için AMP rozetlerini de kaldıracak.
Google Arama Konsolunda Yeni Sayfa Deneyimi Raporu
Google Search Console’da, Core Web Vitals raporunu aşağıdaki gibi diğer sayfa deneyimi sinyalleriyle birleştiren yeni bir Sayfa Deneyimi raporu kullanıma sunuldu:
Mobil kullanılabilirlik : Bir URL’nin İyi duruma hak kazanması için mobil kullanılabilirlik hatası içermemesi gerekir.
Güvenlik sorunları : Bir siteyle ilgili herhangi bir güvenlik sorunu, sitedeki tüm URL’leri İyi durumdan olumsuza çeker.
HTTPS kullanımı : İyi sayfa deneyimi durumuna uygun olması için bir sayfanın HTTPS üzerinden sunulması gerekir.
Reklam Deneyimi : Bir site, dikkat dağıtıcı, kesintiye uğratan veya başka bir şekilde iyi bir kullanıcı deneyimi sağlamaya yardımcı olmayan reklamcılık tekniklerini kullanmamalıdır. Bir site kötü bir reklam deneyimi olarak işaretlenirse, sitedeki tüm sayfaların kötü bir sayfa deneyimi olduğu kabul edilir.
Sayfa Deneyimi raporu, yukarıdaki faktörlerin değerlendirilmesine dayalı olarak iyi bir deneyim sunan bir web sitesindeki URL’lerin yüzdesini ölçer.
Site sahipleri, iyileştirme fırsatları hakkında çözümler elde etmek için sayfa deneyimi raporu sinyalinin bileşenlerini incelemek için de kullanabilir.
Bu güncellemeyle birlikte, Search Console’daki Arama Performansı raporu, iyi bir sayfa deneyimine sahip sayfaları filtreleyebilecek şekilde güncellendi. Bu, iyi bir deneyime sahip sayfaların bir sitedeki diğer sayfalara kıyasla nasıl olduğunu takip etmenize yardımcı olacaktır.