Google, 2015’te arama sonuçlarından çıkardığı emojileri, bir kaç ay önce aldığı kararla bir kez daha arama sonuçlarında gösterileceğini açıklamıştı. Google neden bu kararını tekrar gözden geçirdi? Arama sonuçlarında emojilerin yaygın olmasını sağlayarak pazarlamacıların önünü açtığı ve ayrıca emojilerin artan popülaritesi ve sosyal medyanın güçlenmesi ile birlikte bu kararı aldığı aşikar.
Peki emojilerin arama sonuçlarına etkisini nasıl artırabiliriz?
Arama sonuçlarında farklılık yaratmak her zaman için önemlidir. Zengin snippetlar örneğinde olduğu gibi arama sonuçlarında yıldız çıkması kullanıcılar için güven ve dikkat çeker. Emojileri de arama sonuçlarında sayfanızın daha fazla dikkat çekmesi için kullanmak mümkün.
Google ve emoji: Kısa bir tarih
Emojileri günümüzde neredeyse her yerde bir iletişim şekli olarak kullanıyoruz. Beynimiz görsel bir bilgiyi metinden 60 bin kat daha hızlı işliyor ve ayrıca sözlü olarak anlatılamayan bir çok şeyi emojiler ile kendine özgü bir şekilde anlatmak mümkün. Dahası, çok eğlenceli.
Tabii ki reklamverenler bu duruma kayıtsız kalmadı ve özellikle genç kitleyle kendi dillerinde bağlantı kurmanın yolunu buldu. Emojiler, böylelikle markaları, ünlüleri, özellikle İnstagram, Twitter ve Facebook gibi sosyal mecralarda daha sevimli hale getirdi.
Fakat Google, 2015 yılında farklı bir duruş sergiledi. Bazı markaların daha fazla dikkat çekme girişiminde emojileri çok fazla kullandığını düşündükleri için tamamen kaldırdı. O zaman için kullanılan emojiler normal metin sonucundan daha fazla önem teşkil ediyordu. Bu teori günümüzde geçerliliğini hala koruyor. Yakın tarihli bir araştırmada android mağazasındaki emoji kullanımının indirilme oranlarını artırabileceğini gösterdi. Bu sebeple, pazarlamacılar için cazibesi 2 sene önce olduğu gibi tekrar cazip olmaya devam eder. Belki daha da fazla.
Arama Sonuçlarında Emojiler İle Dikkat Çekme
Fakat Google, 2015 yılında farklı bir duruş sergiledi. Bazı markaların daha fazla dikkat çekme girişiminde emojileri çok fazla kullandığını düşündükleri için tamamen kaldırdı. O zaman için kullanılan emojiler normal metin sonucundan daha fazla önem teşkil ediyordu. Bu teori günümüzde geçerliliğini hala koruyor. Yakın tarihli bir araştırmada android mağazasındaki emoji kullanımının indirilme oranlarını artırabileceğini gösterdi. Bu sebeple, pazarlamacılar için cazibesi 2 sene önce olduğu gibi tekrar cazip olmaya devam eder. Belki daha da fazla.
Pazarlamacılar şimdi nasıl avantajlı olabilir?
Markalar, kullanıcıların sorgularıyla eşleşen şekilde emoji ekleyebiliyorsa, belki de tek başına yapacakları metinden daha çok etki edecektir. Tabi her halükarda bunu pratikte denemedikçe, Google bir arama sonucu için emoji göstermek istiyor mu bilemeyiz. Sayfanın meta etiketlerinde emoji yoksa, elbette bunlar sorguyla gösterilmez. Emojileri kullanırken akılcı bir planlama yapmak ve sektöre göre hareket etmek gerekir. Bir pizza restoranı için yapılan sonuçların, avukatlık bürolarına oranla daha “emoji dostu” olacağı kaçınılmaz.
Bir sorgunun emoji karakterlerini gösterecek kadar alakalı olduğunu biliyorsak, bir sonraki aşama kullanıcılar üzerinde olumlu bir etkisi olup olmadığını değerlendirmektir. SEO’da bu tarz deneyleri kontrol etmek PPC’ye göre biraz daha zor olacak ancak gözlemleme yine de sıralama, gösterim ve to eğilimleri üzerine yapılabilir.
Pek çok yeni gelişmede olduğu gibi, bunu da ilk ve doğru olarak uygulayanlar meyvelerini toplayacak.