İşletmelerin yalnızca 44%’ü SEO’yu dijital stratejilerinin bir parçası olarak görüyor
Clutch tarafından yakın zamanda gerçekleştirilen bir anketin sonucuna göre SEO, ankette sunulan dijital pazarlama araçları arasında en az popüler olanı. Clutch, gelirleri $50-500 milyon arasında olan ve en az 100 çalışana sahip farklı büyüklükteki firmalardan 501 pazarlamacı ile bu anketi gerçekleştirdi.
Clutch pazarlamacılara harcanan vakit veya bütçe açısından “Şirketiniz hangi dijital pazarlama kanallarını kullanıyor?” sorusu soruldu. Ankete göre aşağıda en aktif kullanılan 6 dijital pazarlama kanalını görebilirsiniz.
Anket raporuna göre, işletmelerin yalnızca 44%’ü SEO konusuna vakit veya bütçe ayırıyor. Bu sonuç oldukça şaşırtıcı. Ücretli arama pazarlaması ise 47% ile içerik pazarlamanın hemen altında yer alıyor.
Clutch da SEO ile ilgili elde edilen veri konusunda şaşırmış görünüyor ve SEO’nun sıralamada neden bu kadar aşağıda kaldığını açıklamaya çalışıyor. Clutch’a göre bunun sebebi birçok işletmenin (ve tabii bu işletmelerin pazarlamacılarının) SEO’yu anlamaması ve SEO ile ilgili sonuçların hemen elde edilemiyor olması.
SEO’ya verilen emeğin sonuçlara yansımasının zaman aldığı kesinlikle doğru ve çoğu pazarlamacı SEO’nun mekaniklerini ve kullanımını anlamıyor. Ancak yine de 56% gibi bir çoğunluğun arama motorlarındaki sıralamalarını optimize etmek için hiçbir şey yapmaması çok şaşırtıcı.
Ankete katılım gösteren pazarlamacılara göre en önemli pazarlama hedefi olarak satışları ve geliri artırmak öne çıkıyor. Bu, istisna olarak e-posta dışında, aramanın diğer dijital kanallardan çok daha iyi bir şekilde başarabildiği doğrudan bir hedef. Ankete katılan pazarlamacıların yalnızca 11%’i website trafiğini artırmayı hedefliyor. Websiteye gerçekleştirilen ziyaretlerin şirket tarafından yapılacak olası bir satış göstergesi olması dolayısıyla bu sonuç da oldukça ilginç. Buradan insanların artık işlerini yürütmek için websitelerini kullanmadıkları çıkarımında bulunulabilir.
Seo Konusunda İnanç Kayboluyor Mu?
Peki ya bu anket sonucu SEO konusunda pazarlamacıların inançlarını kaybettikleri veya SEO’dan vazgeçtikleri anlamına mı geliyor? Geçtiğimiz son birkaç yıl içinde yapılan diğer anketlere göre SEO küçük işletmeler ve benzer girişimler için en önemli 3 pazarlama stratejisi arasında yer alıyor. Ancak yakın geçmişe baktığımızda, mobil aramalar ve artan reklam hacimleri tarafından domine edilen bir ortamda birçok pazarlamacı geleneksel SEO hakkında daha pesimist veya bıkmış durumda.
Tüm bunlarla birlikte, SEO’nun teknoloji geliştikçe gelişmeye devam eden çok önemli bir platform olduğu gerçeği ortada. Günümüzde SEO, sesli aramalar ve ses asistanları için dahi optimizasyon sağlayan dijital bir pazarlama aracı. Nasıl isimlendirdiğimizden bağımsız olarak veri ve içerik optimizasyonu, satın alımdan önce gerçekleştirilen veya içerik keşfi için yapılan aramalardaki görünürlük açısından kritik bir önem taşıyor.