İnsanların SEO fiyatlandırma beklentileri
Son zamanlarda sektörde çok fazla rastlanan ve sektörü kötüye götüren bir salgın var. Çok düşük maliyetle hedeflenen noktaya ulaşma hastalığı. SEO için pazarlama bütçesini hiç kullanmadan yada çok ufak bir pay kullanılmasının yeterli olacağı görüşü hakim. Peki insanlar neden böyle düşünüyor? Aksine doğru yapılan bir SEO çalışması şirketlere uzun vadede daha fazla geri dönüş sağlar. İnsanlar neden SEO için bazı kişilerin bir ay içinde Starbucks’a harcadığı kahve ücreti kadar bütçe ayırmıyor? Bunun nedenlerini tartışalım.
Böyle bir fikir nereden oluştu?
GoDaddy gibi büyük şirketlere teşekkür edebiliriz. Ayda 37,99 TL’ye Seo hizmeti sunuyorlar. Hımmm, yani yılda 450 TL karşılığında rakiplerimi geride bırakıp daha fazla satış elde edebileceğimi mi söylüyorsun? Tabii, hemen satın al!
Ne yazık ki, bunun gibi hizmetler gerçekçi olmayan beklentiler veriyor. İnsanları, düşük bir fiyata çok kurumsal bir şirket üzerinden harika bir SEO hizmeti alabileceklerine inanmaya yönlendiriyor. Birçok insan “ödediğinizin karşılığını alırsınız" sözü vaat edilse bile, SEO dünyasında bunu görmezden gelen çok kişi var. Genellikle olan şey, sonucunu düşünmeden müşterilerin ucuz bir SEO hizmeti almaya daha yatkın olmaları. İşin sonunda bir kaç ay boyunca herhangi bir SEO sonucu göremeyecekler. Hiç bir sonuç alamayınca da sonunda “SEO para kaybıdır" diyecekler. Gerçek bir SEO çalışması için karşısına yüksek fiyat teklifleri geldiği zamanda geçmişte yaşanan kötü tecrübelerden kaynaklı bir endişe ve SEO’ya güvensizlik oluşacak. “SEO çalışmalarına güvenmiyorum".
Ucuz SEO çalışması nasıl yapılıyor?
Fast food zincirleri ve dev perakende marketler gibi büyük şirketlerde ürünler çok düşük fiyatlara satılıyor. Bunun nedenleri, ucuz işçilik ve kalite düşüklüğü. Çok düşük fiyatlar talep eden birçok SEO şirketi, SEO çalışmalarını daha düşük bir ücret karşılığında farklı kişilere yaptırmaktadırlar. Çoğu zaman bu çalışmalar spam bağlantılar içermekte ve faydadan çok zarar getirmekte. Spam içerikli bağlantılar oluşturmanın bazı yolları, PBN olarak adlandırılan özel blog ağlarını kullanmaktır. Temel olarak bir dizi paravan web siteleri oluşturulur ve her seo çalışması için aynı sitelere linkleriniz eklenir. Bu size ilk başta bir sıralama artışı sağlasada, Google sitenizi cezalandırabilir veya tamamen dizinden çıkarabilir. Böyle bir durumdan sonra sitenizi geri getirmek için daha fazla para ödemeniz gerekebilir.
Bir SEO müşterimiz bizimle çalışmaya başlamadan önce sitesinin uzun süredir sıralamalarda olmadığını ve müşteri kaybı yaşadığını söyledi. Siteyi detaylı olarak incelediğimizde sitenin yapay bağlantılardan dolayı ceza aldığını ve infosunun silindiğini tespit ettik. Backlinkleri incelediğimizde ise çok fazla anahtar kelime üzerinden spam linkler alındığını ve site içinde anahtar kelime yoğunluğunun çok fazla olduğunu gördük. Özellikle alınan bağlantılar, hazır paketlerde bulunan forum tanıtımları, blogspot ve wordpress gibi çok fazla sayıda ücretsiz blog sitelerinden tanıtım yazıları alınmış. Yapay bağlantı cezası aldıysanız öncelikli olarak yapmanız gereken bu tarz linkleri tespit etmek olacaktır. Linkleri tespit etmek için Ahrefs veya Google Search Console üzerinde bağlantılar kısmından linkleri tespit edebilirsiniz. Bu işlemleri yaptıktan sonra linkleri direkt olarak reddetmek size herhangi bir çözüm sunmaz veya Google bunu dikkate almaz. Müşterimiz için yapılan forum tanıtım işlemlerini yapan kişiyi bularak çalışmaların kaldırılmasını sağladık. Çeşitli blog yorumları için site sahiplerine mail atarak kaldırılmasını talep ettik. Ücretsiz blog sitelerinde ekleyen kişiyi bulmak zor olduğu için ilgili linkleri Disavow Tools ile reddettik. Google Search Console üzerinden değerlendirme isteği gönderirken yapılan her işlemi, kaldırılan ve kaldırılamayan tüm linkleri listeleyerek detaylı bir açıklama ile yeniden değerlendirme isteği gönderdik. Bir iş günü içerisinde cevap geldi ve cezanın kaldırıldığı bildirildi. Linkleri eklemek belki bir gün bile sürmedi ancak sitenin cezaya girmesi, müşteri kaybı, inceleme ve linklerin kaldırılması daha uzun bir süreçti ve müşterimiz için daha maliyetli bir sonuç doğurdu.
SEO Hizmeti için ne kadar ücret ödemeliyim?
Birçok SEO şirketi, SEO’nuzu yönetmek için genellikle proje bazlı yada aylık bir ücret alır. Çalışma yapacak olan ajanslar sizlere verdiği taahhüt ile birlikte fiyatlandırma yapacaktır.
Peki SEO çalışmaları neden maliyetli?
Yetenekli bir marangoz düşünün. Deneyimle ve kullandığı malzeme ile birlikte çok özel bir hizmet alacaksınız. SEO, zaman, araştırma, uzmanlık, teknik bilgi, sabır gerektirir ve SEO yazılımı araçlarını kullanmak gerekir. Mutfağınıza mutfak dolabı yapmak için bir marangoz tutar mısınız yada kendiniz mi yapmaya çalışırsınız? Büyük olasılıkla profesyonel birisini tutardınız. Çünkü işin doğru yapılmasını ve güzel görünmesini istiyorsunuz. Ya aynı işi size fayans ustası daha az maliyetle yapacağını söylerse muhtemelen birşeylerin doğru olmayacağını anlarsınız. Tabi ki bir becerin varsa her işi kendin yapabilirsin. Ancak bir uzmanın elde edebileceği sonuçları elde edemezsiniz.
SEO için yeterince bütçem yoksa ne yapmalıyım?
Bir çok farklı kaynaktan Temel bazlı SEO öğrenmeyi ve bunları uygulamayı deneyebilirsiniz. Fakat, tam olarak ne yaptığınızı bilmiyorsanız sitenize zarar verme riskiyle karşı karşıya kalırsınız. Örneğin, bazı bağlantıların spam içerikli bağlantılar olduğunu bilmeden sitenizi istemeden cezalandırabilir veya Google’ın dizininden tamamen kaldırabilirsiniz.Pazarlama bütçesi için fazla paranız yoksa, Sosyal medya reklamlarına veya Google AdWords’e yatırım yapabilirsiniz.
Sonuç
SEO temelleri konusunda kendinizi eğitin.
Bir SEO şirketi ararken sormanız gereken soruların bir listesini oluşturun.
Birden fazla fiyat teklifi alın.
Kaliteli SEO hizmetleri almak için düşük maliyetlerden kaçının.
Henüz yeterli bütçeniz yoksa, Google AdWords’e bakın.