Google, masaüstünde ücretli ve organik arama sonuçları için güncellenmiş bir görünüm sunarak, reklamların tıpkı bir arama sonucu gibi görünmesini sağladı.
Last year, our search results on mobile gained a new look. That’s now rolling out to desktop results this week, presenting site domain names and brand icons prominently, along with a bolded “Ad” label for ads. Here’s a mockup: pic.twitter.com/aM9UAbSKtv
— Google SearchLiaison (@searchliaison) January 13, 2020
Ücretli Arama Sonuçlarındaki Değişiklikler
Google’ın masaüstündeki arama reklamlarında artık siyah metin olarak koyu renkli bir “Reklam” etiketi var. Google, etiketin daha belirgin olduğunu, ancak geri bildirimlerin kullanıcıların ücretli sonuçları tanımlamakta zorlandığını gösteriyor. Bu da haliyle tıklama oranını artırıyor.
Önceki tasarımda ücretli reklamlar masaüstünde “Reklam” kelimesi yeşil renkte ve yeşil bir kutuda görünürken, reklamlar doğal arama sonuçlarından ayrı bir bölümde yer alıyorlardı ve kullanıcılar reklamı kolaylıkla ayırt edebiliyordu.
Yeni tasarımda Google, URL’yi başlık metninin üzerine taşıdı ve aynı zamanda siyah olarak da şekillendirdi. Ücretli sonuçlar artık organik sonuçlarla hemen hemen aynı görünüyor, çünkü yeni “Reklam” etiketi yeterince yakından bakmıyorsanız favicon olarak anlaşılabilir.
Organik Arama Sonuçlarındaki Değişiklikler
Ücretli sonuçlar gibi Google da URL’yi organik snippet’lerde sayfa başlığının üzerine taşıdı ve yeşil renkten siyah renge çevirdi.Daha belirgin değişiklik, artık arama sonuçlarında site adreslerinin yanında favicon çıkması. Bu görsel olarak biraz gözü yorsada ilerleyen zamanlarda bunun kalıcı olup olmayacağı belli olacaktır.