Google, Search Console’a ürün açısından zengin sonuçlarınızın aramada nasıl yapıldığını daha ayrıntılı olarak inceleyebileceğiniz bir performans raporu eklediğini duyurdu.
Google, ürün sonuçlarınızın aramalarda ne kadar iyi performans gösterdiğini göstermek için Google Arama Konsolu‘na yeni bir filtre özelliği ekledi. Tabi ki bu rapor sitenizde ürünler için zengin sonuçlar kullanmanıza bağlı olarak çıkacaktır. Ürünler için veri işaretlemesini doğru bir biçimde yaptıysanız rapor sekmesinde aktif olarak sonuçları görebileceksiniz. Bu sonuç ile ürünlerinizin gösterim, tıklama ve ortalama konumlarını görebileceksiniz.
Rapora ulaşmak için, arama sonuçları sekmesinden performans raporlarına tıklayıp, çıkan ekrandan arama görünümü ve orada ürünler kısmına girip detaylara bakabilirsiniz.
[irp posts=”3366″ name=”Google Search Console, E-Ticaret Siteleri İçin Performans Raporu Ekledi”]
Ürünler için zengin sonuç nedir?
Aşağıdaki görselde ürünlerin zengin sonuçlarda nasıl görüneceğini görebilirsiniz ve zengin sonuçlar için ilgili dökümandan ürünlerinizi veri işaretlemesi yapabilirsiniz. Ürünler için zengin sonuçlar ile ürünlerin puanlamaları, fiyatlarını, stok durumunu ve ürün ile ilgili açıklama bilgilerini gösterir.
Google, artık arama sonuçlarında zengin sonuçları yani rich snippets işaretlemesine oldukça dikkat ediyor. E-ticaret siteleri için site içi SEO yaparken ürünler için zengin veri işaretlemesi yapılması oldukça önemlidir. Eğer hazır CMS sistemleri kullanıyorsanız eklentiler ile hızlı bir şekilde bu ayarları otomatik olarak yapabilirsiniz. Ancak özel bir yazılım kullanıyorsanız yazılımcınız tarafından bu düzenlemeler yapılmalıdır.