Bu yazımız da yeni bir web site açmayı düşünen veya e-ticaret sitesi kurmayı düşünen ancak işin site içi seo kısmını nasıl çözeceğini düşünenler için rehber niteliğinde bir yazı oluşturduk. Başlıkları sıraları ile incelemeye çalışalım.
İlk olarak bir hizmet sitesi (örneğin, diyetisyen sitesi veya nakliye hizmeti veren bir site mantığı) oluşturduğunuzu varsayıyorum.
Açacağınız web sitenin alan adının (domain) keyword domain olması şart değil ancak SEO çalışması yaparken alan adın da anahtar kelime geçmesi avantaj sağlamakta. Örneğin ; seozof.com.tr yerine seozofnakliyat.com.tr gibi tabi ki burda önemli olan domain adının fazla uzamaması akılda daha kalıcı olmabilmesi için dikkat edilmesi gerekiyor.
Alan adımızı aldığımızı düşünerek web site yapım sürecin de dikkat edilmesi gereken SEO kurallarından bahsedelim . Öncelikle web sitenizi kullanıcı dostu karmaşık yapılardan olabildiğince uzak tutmaya özen göstermelisiniz. Google’ın SEO kriterleri arasında kullanıcılar sitenize girdiğinde aradığı hizmeti veya bilgiyi olabildiğince hızlı ulaşabilmesi gerekiyor. Ayrıca aşşağıda maddeler de belirtiğim mobil cihazlarda sitenin düzgün açılabilmesi için responsive bir tasarım olması gerekiyor. Bu işin yazılımcı kısmı idi.
Maddeler halinde site içi SEO çalışmalarında dikkat etmeniz gereken konular ;
– Site Title ve Description Alanları düzgün ve anlaşılabilir olmalı.
– Üstte de belirtiğim gibi sitenin responsive olarak açılması gerekiyor.
– SSL sertifikası olması hem kullanıcı hemde Google açısından yarar sağlayacaktır.
– Sitenizin içeriği kesinlikle tamamen özgün olmalı aksi halde siteniz google tarafından özgün görünmediği için SEO sıralamaların da çıkarmama gibi durumlar olabiliyor.
– Sitenizin alt sayfaları aynı şekilde title ve description sayfaları açıklayıcı olmalı.
– Anasayfa da ve alt sayfalarda sitenizde verdiğiniz hizmetin anahtar kelimeleri geçmeli.
– Alt sayfalar içerik bakımından özgün olmalı.
– Eğer kategoriler var ise kategori sayfaların da da title description açıklamaları olmalı.
– Sitenizin url yapısı seflink olması gerekiyor. Örnek; alanadı.com/hizmetlerimiz/hizmet gibi.
– Web sitenizin anasayfa ve alt sayfalarında h1,h2,h3 gibi taglar kullanılması gerekiyor.
– Siteniz kendi içinde birbirine bağlanan köprüler oluşturulması gerekiyor.Örneğin anasayfa dan alt sayfaya seo çalışmasında hedeflenen kelimeden link çıkışı olması bu Google’nin sitenizi daha iyi anlamasına olanacak sağlayacaktır.
– Web sitenizin hızı ; siteniz ne kadar hızlı açılır ise size faydası olacaktır. Kullanıcı ve Google’botları bu kritere çok dikkat etmektedir. Sitenizin sayfa açılış hızını Google’nin pagespeed aracı veya gtmetrix aracı ile kontrol edip hızlandırma konusundaki eksikliklerinizi görebilirsiniz.
– Hizmet sitelerinde özellikle dikkat edilmesi gereken konu sitenizin güncel görünmesi siteniz google botları tarafından sürekli ziyaret edilebilmesi için en uygun yöntem bir blog sayfası açıp anahtar kelimeleriniz veya hizmetleriniz ile ilgili yazılar yayınlamak yine bu yöntem benim en sık kullandığım ve her zaman yararı olan bir işlem.
– Sitenizde kullandığınız resimler kaliteli ve düşük boyutlarda olur ise size yarar sağlayacaktır.
– Resim isimlerini ve resimlere alt etiketi olması da gerekiyor. Örneğin hizmet-ismi.jpg gibi.
E-Ticaret Siteleri ek olarak nasıl bir yol izlemeli ?
Yukarı daki maddelere ek olarak e-ticaret siteleri site içi seo konusunda ekstra olarak ;
Ürün sayfasının resimlerinin kaliteli ve ürüne ait en az 3 fotoğrafının olması gerekiyor.
Ürün sayfasının açıklama kısmının kesinlikle özgün olmalı.
Ürün kategori sayfalarının üst veya alt kısımlarına kategoride satılan ürünleri anlatan ufak bir yazı olması size yarar sağlayacaktır.
Bazı maddeler her ne kadar ayrı ayrı açıklamak daha faydalı olacaktır ancak genel hatları ile site içi seo çalışmalalarında bu kriterlere dikkat edilmesi sizlere faydası olacağından emin olabilirsiniz. İlerleyen zamanlar da üstteki maddeleri detaylı olarak blog sayfamızda bulabilirsiniz.