Bu sektörde karşılıklı fayda sağlamak için birbirimizle çok fazla SEO taktiği ve fikri paylaştık.
Bu harika bir şey, her sektörde böyle bir durumla karşılaşamazsınız.
Ancak maalesef, kendi SEO stratejilerimizi nasıl geliştireceğimiz konusunda çok az konuştuk.
Her SEO stratejisinin farklı olması gerekirken, bu stratejileri geliştirmek için altta yatan başka stratejiler vardır.
İşte her SEO stratejisinde olması gereken 5 şey.
Akıl Haritası
Akıl haritası, stratejinizi en başından inşa edeceğiniz yerdir. Akıl haritası basitçe kategorilerin dallara ayrılmasıdır, genellikle merkezden başlayan bu ayrım daha geniş kategorilerden daha spesifik kategorilere doğru ilerler. Akıl haritası final stratejinizin görselleştirilmesi değildir. Size planınızı sunmanız konusunda yardımcı olmak için değil, plan üzerinde düşünmenize yardımcı olmak için vardır.Akıl haritaları, fikirlerinizin bir bütün olarak birbirleriyle uyup uymadıklarını görmeniz açısından düşünme sürecinizi kolaylaştırarak bu süreci zihninizde canlandırmanıza yardımcı olan araçlardır. Çalışma belleğiniz üzerindeki strateji uygulaması yükünü azaltmaya yardımcı olur, böylece yalnızca düşünmeye veya beyin fırtınası yapmaya odaklanabilirsiniz.
Bir akıl haritası kullanmanın en önemli faydası doğrusal olmayan bir şekilde düşünmenize olanak tanımasıdır.Bir akıl haritası kullanmak tıpkı beynimizin çalıştığı ağa benzeyen bir yapıda her şeyi bir bakışta görmenizi sağlar, bu yüzden kendi SEO stratejinizi geliştirirken bir akıl haritası oluşturmanızı şiddetle öneriyoruz.
Görsel Anlatım
Stratejiniz daha somut bir hale geldiğinde, akıl haritanızdan daha derin ve profesyonel bir dokümana ihtiyaç duyarsınız. Stratejinizin bir “plan” olduğunu aklınızdan çıkarmayın. Bu da hedeflerinizin, bu hedeflere bağlı spesifik görevlerin, diğerlerinden daha önce yapılması gereken görevlerin, tekrar eden görevlerin ve zaman geçtikçe çok daha fazla sayıda ve daha spesifik hale gelecek alt görevlerin olduğu anlamına gelir. Tüm bunları müşterilerinize ve ekibinize hızlı ve kolay bir şekilde sunabiliyor olmanız gerekir, aynı zamanda bunu tüm tarafların anlayabileceği basit ve kolay düzenlenebilir bir formatta yapmalısınız. Bunun için Google Sheets, Trello, Workzone, Basecamp veya dilediğiniz herhangi bir aracı kullanabilirsiniz. Kullanacağınız araç, aracı ne için kullandığınız kadar önemli değil.
Planın okunması ve gerektiğinde planda değişikliklerin yapılabilmesi için en başından beri tüm taraflara açık olması gerekir. Ayrıca açık olması gereken diğer şeyler:
- Hangi görevin kime verileceği.
- Hangi görevin ilk olarak yerine getirileceği.
- Hangi görevlerin tekrarlayan, planlanmış, devam eden veya bitmiş olduğu.
Şirket Anlayışı
Bir kurum içinden veya dışarıdan çalışan bir SEO uzmanı olup olmadığınız fark etmez, herhangi bir SEO stratejisini başarıya ulaştırmak için şirket anlayışı hakkında sağlam bilgilere ihtiyacınız vardır. En yüksek SEO değerini almak için kullanabileceğiniz güçlü yönleri, marka kimliği ile en iyi şekilde işleyecek taktikleri ve karşınızda size engel nelerin olabileceğini bilmeniz gerekmektedir.
Aşağıda stratejinizi geliştirirken göz önüne almak isteyebileceğiniz en önemli faktörleri bulabilirsiniz.
Ürünün ayırt edici özellikleri neler?
Bu noktada bahsettiğimiz bir ürün serisi veya tek bir ürün olabilir, durum ne olursa olsun herhangi bir stratejinin çalışması için şirketimizi farklı yapanın ne olduğunu bilmeliyiz. Bu, mantıklı olacak türden iletişim biçimlerini, geliştirmeye çalışacağımız kitle türlerini, izleyeceğimiz anahtar kelime türlerini ve çok daha fazlasını güçlü bir şekilde etkileyecektir.
Şirketin vizyonu ne?
Eğer arama motorlarında görünürlüğümüzü etkileyecek dalgalar yaratmak istiyorsak, hangi sektörde olduğumuzun ötesinde daha derin bilgilere sahip olmalıyız. Stratejik hedeflerinize öncülük edecek fikirler için şirketin vizyon ifadesini derin bir şekilde inceleyin. Eğer vizyon ifadenizin sizin için uygun olmadığını düşünüyorsanız, amacınıza hizmet edecek yeni bir vizyon ifadesi geliştirme fikrini göz önüne alabilirsiniz.
Şirketin şu andaki zayıf noktası neresi?
Bu erken dönemde kaçınabileceğiniz gibi görünen şeylerden biridir, ancak yok edilmediği takdirde yalnızca SEO stratejisini değil, bir departmanı veya ortaklığı dahi kötü yönde etkileyebilir. Bir stratejiyi uygulamaya başlamadan önce şirketin gerçekten görmesi gereken, uyumsuzluk yaratan faktörlerin farkına varın.
Kitle Anlayışı
Hitap ettiğiniz kitlenin kim olduğunu bilmelisiniz, bu da hangi anahtar kelimeleri kullandıklarını bilmekten çok daha fazlası anlamına geliyor. Müşterileriniz veya hitap ettiğiniz kitle ile iletişime nasıl geçtiğinizden bağımsız olarak aşağıda cevap bulmanız gereken birkaç soruyu bulabilirsiniz.
Pazarlama, upselling ve benzeri kavramları nasıl algılıyorlar?
Eğer daha önce self-help sektöründe herhangi bir şey tükettiyseniz, bu sektördeki insanların kitlelerini pahalı olanı satın almaları için nasıl ikna etmeye çalıştıklarını fark etmişsinizdir. Buna alternatif olarak, eğer Reddit üzerinde kendinize ait sizinle ilgili herhangi bir şey için link verirseniz aşırı duyarlı kişiler tarafından tepki görebilirsiniz. Bu sebeple stratejinizi geliştirirken hitap ettiğiniz kitlenin farkında olmalısınız.
Bilgi seviyeleri ne durumda?
Konu hakkında bilgi sahibi, bilgi verici bir materyal paylaşmaya çalışan herkesi küçümseyen insanlarla mı, sektör jargonlarından tamamen habersiz olan insanlarla mı konuşuyorsunuz?
Sektöre ne kadar yakınlar?
Hitap ettiğiniz kitle tüketiciler mi (B2C) yoksa işletmeler mi (B2B)? Bu insanlar sektörünüz ile çok yakından ilgilenen insanlar mı yoksa bu sektörün tamamen dışından mı geliyorlar? Sektör hakkında daha fazlasını anlama konusunda ilgililer mi yoksa yalnızca ürünlerin onlara getireceği faydayı mı düşünüyorlar?
Kesin Hedefler
Bir hedefin faydalı olması için kesin olması gerekir, kesin olması için de çalışan kısımlar üzerine ve bu kısımların birbirleri ile uyuşup uyuşmadığına odaklanmalısınız.
Anahtar performans göstergelerini seçerken temkinli davranın. Evet, gelirimizin maliyetimizden çok daha fazla olmasını istiyoruz ve evet, finansal bir hedef koymak da bize yardımcı olabilir. Kesinlikle zaman sınırlaması olan hedefler belirleyin.
Ancak strateji şirket, şirketin geleceği, işletmenin kendi fonksiyonları üzerinde spesifik etkiler yaratacak hedeflere ulaşılması ile ilgilidir. Yani metriklerimiz çalışan parçalarda neler olduğunu yansıtmalıdır. Bunlar linkler ve otorite, sıralama veya organik arama trafiği gibi şeyler olabilir. Önemli kısım şu ki, herkes kullanılan metriklerin anlamlı olduğu ve neden kullanıldıkları konusunda mutabık kalmalıdır.
Sonuç
Neredeyse tüm SEO stratejileri bu 5 elementten faydalanabilir. Bu elementleri kendi çerçevenize göre şekillendirin ve bunları iş yapma şeklinizin bir parçası haline getirin