Şimdiye kadar SEO Başarı Faktörleri Periyodik Tablosunda yer alan pozitif sinyaller üzerine konuştuk. Şimdi ise kaçınılması gereken bazı negatif sinyallere dikkat çekeceğiz.
Bir rahatlatma olarak, bir arama motorunu spamlediğine inanan insanların çok azı bunu gerçekten yapmıştır. Yanlışlıkla spam yapmak zordur ve arama motorları birinin sert bir cezayı hak edip etmediğini belirlemek için çok farklı sinyallere bakar.
Bunu söyledikten sonra, şimdi neler yapmamanız gerektiğine bakalım.
Arama sonuçlarının zayıflığı konusunda yapılan şikayetlere cevap olarak Google Şubat 2011’de “Panda”güncellemesini hayata geçirdi. Panda güncellemesi ile “zayıf” veya “sığ” olarak tanımlayabileceğimiz, anlam açısından yetersiz içeriklerin saptanması hedeflendi.
Bu domain seviyesindeki cezalar ile pek kaliteli olmayan çok sayıda içeriğe sahip ve özellikle bunu açık bir şekilde spam tekniği olarak kullanan siteler hedeflendi.
Bugün bir içeriğin konu ile ilgili olup olmadığı değil, ayrıca kullanıcı için değerli olup olmadığı çok önemli.
Vc: Cloaking (Gizleme)
Biraz da komplike bir gizleme işleminden bahsedelim. Diyelim ki sitenizi öyle bir şekilde süslüyorsunuz ki, arama motorları kullanıcıların gördüğünden bambaşka bir versiyon ile karşılaşıyor.
Bu işlem cloaking olarak isimlendirilmiştir ve bu gerçekten arama motorlarının hoşuna gitmez. Yapabileceğiniz en kötü şeylerden birisi budur. Google kendini bile cloaking yüzünden banlamıştır, bu konuda çok ciddiyiz.
Çoğu insanın bir arama motorunu kazara spamlediğini nadiren görsek de, konu cloaking olunca tersi doğrudur. Cloaking yaparken yakalandığınızda da cezasının çok ağır olmasının sebebi budur. Bir bait-and-switch taktiğidir, arama sonuçlarını kasti olarak manipüle eden bir eylem olarak görülür.
Vs: Keyword Stuffing
Bu en eski spam taktiklerinden biridir, hala kullanılmaktadır ve arama motorları bundan hoşlanmaz. Arama motorları, sayfalarınızın hangi kelimeler için bulunmasını istediğinizi belirtmenizi ister. Ancak bazıları bu kelimeleri kullanma konusunda aşırıya kaçmaktadır.
Ve tabii bu da işe yaramaz. Bu işlem “keyword stuffing” olarak adlandırılmaktadır. Anahtar kelimelerin aşırıya kaçılarak kullanılması anlamına gelir ve bunun da bir cezası vardır.
Ne ölçüde keyword stuffing yaparsanız ceza alacağınız kesin değildir ancak ceza almanız için gerçekten aşırıya kaçmanız gerekir. Bu ceza çoğunlukla SEO ile ilgili bilgisi olmayan ve aynı şeyleri birkaç kez daha kopyalayıp yapıştıran kullanıcılara verilir.
Vh: Hidden Text
Anahtar kelimeleri sayfanıza doldurmaya karar verdiğinizde muhtemelen bir sonraki adım olarak “Neden tüm bu kelimeleri insanların görmeyeceği bir şekilde saklamıyorum?” diye düşünebilirsiniz. Yazıların rengini beyaz yapabilir ve sayfanın arkaplanı sayesinde görünmez hale getirebilirsiniz. Böyle yaparak arama motorunu spamlemiş olursunuz.
Arama motorları hiçbir şeyin gizli olmasını istemez. Her şeyi kullanıcının gördüğü şekilde görmek isterler. Farklı tasarımlar, fontlar, display:none veya herhangi bir başka araç kullanarak metinlerinizi gizlemeyin.
Vk: Telif Hakkı İhlâli / DMCA Takedown
“Pirate” güncellemesi ile telif hakları yasasını ihlâl eden siteleri bulmak hedeflenmiştir. Amerika Kayıt Endüstrisi Birliği (RIAA), Hollywood ve hükümetler tarafından yapılan baskılar sonucu Google aldığı çok sayıda DMCAtakedown taleplerine göre telif hakkı ihlâli gerçekleştirenleri cezalandırdı.
Çoğu sitenin bu gibi sorunlarla uğraşması gerekmiyor ancak eğer Google Arama Konsolu hesabınıza gelecek bir DMCA takedown bildirimi varsa bununla uğraşmanız gerekmekte.
Vr: Reklam
Hiç herhangi bir siteye girip de reklamlardan asıl içeriğe ulaşamadığınız oldu mu?
Page Layout yani Sayfa Düzeni algoritmasının varoluşunun sebebi de budur. Sıklıkla Top Heavy olarak adlandırılan ceza ile, içeriğe ulaşmadan önce reklamlarla kullanıcı deneyimini kısıtlayan sitelerin cezalandırılması hedeflenmiştir. Bu sebeple kullanıcılarınızın içeriğinize ulaşmasını zorlaştırmayın.
Vp: Paid Links / Ücretli Linkler
Google’ın kendini banladığından bahsetmişken, link satın aldığı için de Google Japonya’yı 11 ay için banladığını da söyleyelim.
Google’ın link alıp satan kişilere karşı aldığı agresif kararlar konusundaki tartışmalar yıllardır sürüyor. Sözün özü olarak, eğer Google’da sıralama kazanmak istiyorsanız Google’ın kurallarını uygulamak zorundasınız. Bu kurallara göre de arama motoru sıralamasını etkileyen bir şekilde link alıp satmak yasaktır.
Eğer Google’ın kurallarını göz ardı etmeyi seçerseniz yakalandığınız takdirde olabilecekler hakkında hazırlıklı olun. Ve size ücretli linklerinizin saptanamaz olduğunu söyleyen programlara inanmayın.
Bing için konuşmak gerekirse, resmi olarak ücretli linkler için herhangi bir ceza söz konusu değil ancak pratikte hoş karşılanmayan bir eylem.
Vl: Link Spam
Bir otomatikleştirilmiş yazılım aracılığıyla forum ve bloglarda gezinip oralara linklerinizi mi bırakıyorsunuz?
Bunun hiçbir faydası yok!
Ayrıca yaptığınız şey SEO da değil, üzülerek söylemek gerekirse spamden nefret eden herkes arkanızda bıraktığınız şeyin SEO ile ilgili olduğunu zannediyor. Bu yüzden gerçekten SEO ile uğraşanlar da sizden nefret ediyor, hem de büyük bir tutku ile.
Eğer bunu yapmaya devam ederseniz, size fayda sağlamasını umduğunuz çok sayıda link size herhangi bir kredi sağlamayacak. Üstelik kendinizi keskin bir ceza ile karşı karşıya kalmış şekilde bulabilirsiniz.
“Google’ın link spamlerini etkisiz hale getirmesi ve cezalandırması konusuna özellikle “Penguin” güncellemesi ile ağırlık verildi.”
Eğer işin karanlık tarafında amatörce uğraşıyorsanız yol yakınken buradan dönmenizi ve temiz bir başlangıç yapmanızı öneriyoruz.
Tebrikler! Kılavuzumuzun sonuna geldik, eğer bu kılavuzu en başından beri okuduysanız artık SEO’nun temelleri hakkında önemli bilgilere sahipsiniz demektir.
SEO çalışmalarınızda başarılar!
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörlerinin Türleri
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : İçerik
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Web Site Mimarisi
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Html Kullanımı
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Site Otoritesi, Tıklanma Oranı ve İçerik
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Link Yapısı ve Link İnşası
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Ülke, Bölge, Konum, Geçmiş
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri: Sosyal Medya Paylaşımları ve Sosyal İtibar
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri: Spam, İhlaller ve Cezalar