Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Web Site Mimarisi
Yc: Web Sitenin “Crawl” İşlemine Uygunluğu
SEO başarı faktörleri periyodik tablosunda yer alan diğer bir önemli on-the-page grubu site mimarisidir. Doğru yapılandırılmış bir site SEO açısından size katkı sağlarken, eksik veya hatalı yapılandırılmış bir site ise sizi geriye çekebilir.
Arama motorları web sitelerinde crawl işlemini yaparken adeta hiperaktif okuyucular gibi bir sayfadan diğer sayfaya hızlı bir şekilde giderler. Sayfaların bir kopyası alınır ve bu kopyalar web sayfalarından oluşan “index” adı verilen devasa bir kitapta saklanır.
Birisi bir arama gerçekleştirdiğinde arama motoru bu devasa kitabın sayfalarını karıştırmaya başlar, tüm ilgili sayfaları bulur ve daha sonra aramaya en uygun gördüğü sonuçları öncelikli olarak gösterir. Arama sonuçlarında görünebilmeniz için bu kitapta olmanız, bu kitapta olmanız için de “crawl” edilebiliyor olmanız gerekmektedir.
Çoğu sitede genellikle crawl işlemi ile ilgili problem bulunmamaktadır ancak problemlere sebep olabilecek birkaç şey vardır. Örneğin Javascript veya Flash linkleri potansiyel olarak gizleyebilir, yani sayfalara ulaşmanızı sağlayan linkler arama motorlarından gizlenebilir.
Her sitenin bir crawl budget’ı yani tarama bütçesi vardır. Crawl budget, sitenin göreceli güvenilirliğine ve otoritesine göre bu sayfanın arama motorları tarafından ortalama ne kadar süre veya kaç sayfa crawl edileceğini ifade etmektedir. Daha büyük siteler, “doğru” sayfaların daha sık crawl edilmesini sağlamak için sitenin crawl etkinliğini artırmayı hedefleyebilirler. Robots.txt kullanımı, iç link yapısı ve çeşitli URL parametreleri aracılığıyla arama motorlarına belli sayfaların crawl edilmemesi için komut verilmesi gibi uygulamalar crawl etkinliğini artırabilir.
Ancak çoğu zaman crawl problemlerinden kolaylıkla kaçınılabilmektedir. Buna ek olarak hem XML hem de HTMLsite haritalarının kullanımı arama motorlarının sitenizi daha kolay crawl edebilmesine olanak tanır.
Unutmayın, “arama motoru dostu tasarım” aynı zamanda “kullanıcı dostu tasarım” demektir.
Ym: Mobil Uyumlu Web Site Yapısı
Araştırmalara göre, mobil cihazlarda masaüstü cihazlara göre çok daha fazla sayıda arama gerçekleştirilmektedir. Bu açıdan bakıldığında, Google’ın mobil uyumlu siteleri daha iyi sıralamalarla ödüllendiriyor olmasının nedeni net bir şekilde anlaşılmaktadır. Yalnızca Google değil, aynı zamanda Bing de benzer bir politika uygulamaktadır.
Bu yüzden sitenin mobil uyumlu olarak yapılandırılması oldukça önemlidir. Mobil kullanıcılarını mutlu ettiğiniz takdirde arama sonuçlarında yakalayacağınız başarı olasılığını artırmış olacaksınız. Bunun yanında, eğer bir mobil uygulamanız varsa bu uygulamada arama motorlarının sunduğu index ve link yapılandırmasını kullanabilirsiniz.
Yk: Yinelenen İçerik / Kanonikleştirme
Bazen bu büyük arama indexi karmaşıklaşabilir. Bu indexe göz gezdirildiğinde arama motorları arka arkaya hemen hemen aynı görünen içerikler bulabilir, bu da arama sonuçlarında gösterilecek içeriğin kararlaştırılmasında sorun çıkarabilir ve bu iyi bir şey değildir.
İnsanlar aynı sayfanın farklı versiyonlarına aktif olarak bağlanırsa durum daha da kötüye gidebilir. Güven ve otoritenin bir göstergesi olan bu bağlantılar bir anda bu versiyonlara ayrılır. Sonuç ise kullanıcıların bu sayfaya verdiği gerçek değerin çarpık (ve daha düşük) bir şekilde algılanmasıdır. Kanonikleştirmenin çok önemli olmasının sebebi budur.
“Sayfanızın yalnızca tek bir versiyonunun arama motorları tarafından görünebilir olmasını hedeflemelisiniz.”
Bir sayfanın yinelenen versiyonlarının varlığını sürdürebilmesinin birçok yolu vardır. Bir site, ikisi arasındaki bir yönlendirmenin yerine hem www hem de non-www versiyonlara sahip olabilir. Bir e-ticaret sitesi, numaralandırılmış sayfalarını indexe eklemesi konusunda arama motorlarına izin verebilir. Ancak kimse “sayfa 9’daki kırmızı elbise” diye bir arama gerçekleştirmez. Veya filtreleme parametreleri bir URL’ye eklenebilir ve bu da sayfanın arama motoruna farklı bir sayfa gibi görünmesini gösterebilir.
Farkında olmadan URL şişkinliğine sebep olabileceğiniz gibi, bunu bilinçli olarak yapmanın yolları da var. 301 yönlendirmelerinin doğru bir şekilde uygulanması, rel=canonical etiketlerinin kullanımı, URL parametrelerinin yönetimi ve etkili numaralandırma stratejileri gibi birçok faktör sitenizi düzenli ve sıkı bir şekilde yönetmenize olanak tanır.
Yy: Yüklenme Hızı
Google web’i daha hızlı bir yer yapmak ister ve bu sebeple daha hızlı sitelerin yavaş sitelere kıyasla küçük bir sıralama avantajı elde edeceğini belirtir.
Ancak hızlı bir siteye sahip olmak size arama sonuçlarında üst sıralarda olacağınızı garanti etmez. Google’a göre hız, yüz aramadan yalnızca birini etkileyen küçük bir faktördür.
Bununla birlikte hız diğer faktörleri güçlendirebilir veya diğerlerinden etkilenebilir. Günümüzde insanlar oldukça sabırsız, özellikle de mobil cihazları kullanırken. Örneğin bu noktada bir sitenin mobil uyumluluğu siteye hız açısından da katkı sağlayacaktır.
Sitenizi hızlandırın! Hem arama motorları hem de kullanıcılar bu çabanızı karşılıksız bırakmayacaktır.
Yu: Betimleyici URL’ler
Evet, domain isminizde veya URL’lerinizde bulunmak istediğiniz kelimelere sahip olmak size sıralamada yardımcı olabilir. Bu büyük bir faktör değildir ancak URL’lerinizde betimleyici kelimeler kullanmak mantıklı bir hareket olacaktır.
Yh: HTTPS / Güvenli Site
Google, web kullanıcılarına daha güvenli bir hizmet sunulması için tüm internetin HTTPS sunucularını kullanmasını ister. Bunu gerçekleştirmek için de HTTPS kullanan siteleri küçük bir sıralama desteği ile ödüllendirir.
Site hızı desteğinde olduğu gibi, bu da bir web sayfasının iyi sıralanıp sıralanmayacağına karar verirken Google‘ın kullandığı birçok faktörden sadece biridir. Tek başına sonuçlarda üst sıralarda görünmeyi garanti etmez. Ama eğer güvenli bir site sunmayı düşünüyorsanız, bunun arama sonuçlarında size yardımcı olabileceğini söyleyebiliriz.
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörlerinin Türleri
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : İçerik
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Web Site Mimarisi
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Html Kullanımı
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Site Otoritesi, Tıklanma Oranı ve İçerik
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Link Yapısı ve Link İnşası
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Ülke, Bölge, Konum, Geçmiş
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri: Sosyal Medya Paylaşımları ve Sosyal İtibar
- Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri: Spam, İhlaller ve Cezalar