Sitenizin SEO’sunu geliştirmeyi düşündüğünüzde akla gelen ilk şey nedir?
Belki site içinde bulunan hataları tespit edip kelimeleri optimize etmek, blogunuza yeni ve güncel içerik yazmak gibi çeşitli şeyler sıralanabilir. Bunların hepsi olması gereken ancak tek başına internetteki görünürlüğünüzü artırmanın yolu değildir. Daha iyi sıralama elde edebilmek ve daha fazla trafik çekmek isterseniz, site dışı yani off-page SEO’nuzu da güçlendirmeniz gerekir.
Peki, tam olarak off-page SEO nedir?
En basit ifadeyle, off-page SEO, web sitenizin dışında gerçekleşen SEO’nun tüm yönlerini kapsar. Bunu bir nevi itibarınız olarak da düşünebilirsiniz. Site dışı SEO olarak Türkçe’ye çevirilen bu kavram, yaptıklarınızı ve başkalarının sizin hakkınızda söylediklerini içerir. Sosyal medya faaliyetleriniz, ziyaretçi ve müşterilerinizin sizin için diğer sitelerde bıraktıkları incelemelerin tamamı, off-page SEO örnekleridir.
Bir çok kişi off-page SEO’yu sadece bağlantı kurma olarak görür. Özünde de iyi bir off-page(site dışı SEO) SEO’nun amacı, yüksek kaliteli bağlantı kazanarak sitenize trafik sağlamaktır. Fakat stratejinizi daha fazla bağlantı almak için kurarsanız, siteniz faydadan daha çok zarara uğrayabilir.
Off-page SEO’yu kullanmaya başlama
Sadece bağlantılara odaklanmak yerine, itibarınız ve popülerliğiniz üzerinde çalışarak, site dışı SEO’nuzu iyileştirmeniz daha iyi. Kısacası, amacınız mükemmel bir değer sağlamak ve mümkün olduğunca çok insana bağlanmak olmalıdır.
Bu tabiki de uzun vadeli bir stratejidir. Fakat bu yolda giderseniz ve alanınızdaki uzmanlığınızı kanıtlarsanız sonunda saygın sitelerden bağlantılar kazanmaya başlayabilirsiniz.
Tüm bunlarla birlikte site dışı SEO’yu iyileştirmeye başlayabilmeniz için iki yol vardır. Hedef kitleniz ile bağlantı kurun ve potansiyel müşterileriniz için iletişim ağı kurun.
1: Hedef kitle ile bağlantı kurma
Ürününüzü veya hizmetinizi isteyebilecek insanlarla iletişim kurmak, hem daha fazla satış yapmak hem de bununla birlikte gelen trafik nedeniyle SEO’yu güçlendirmek için akıllıcadır. Ayrıca doğru şekilde insanlarla bağlantı kurmanız önemlidir.
Tüketiciler anlayışlıdır ve ürünü almak için baskı hissetmekten hoşlanmazlar. Spam olarak görülebilen şeylere odaklanmak yerine, diğer kullanıcılara karşılığında herhangi bir şey istemeden yardım etmenin yollarını bulun.
Sosyal medyada doğru şekilde aktif kalın
Hiçbir şey söylemeye gerek yok, ancak sosyal medya kişisel olarak hizmetinize ihtiyaç duyan insanlarla bağlantı kurmanın en iyi yollarından bir tanesidir. Hedef kitlenizin çevrimiçi zaman harcadığı yerleri belirleyin.
Genel olarak sahip olduğunuz hesabınız ne kadar çok olur o kadar iyi, ancak ROI‘yi de göz önünde bulundurmakta fayda var. Çoğu insanın kullanmadığı platformlarda vakit kaybetmenin bir anlamı yoktur.
Ayrıca birden fazla sosyal medya sayfalarını yönetmek için yeterli kaynaklara sahip değilseniz, bu saygınlığınıza zarar verebilir. Bu yüzden en çok önem verdiğiniz konularla başlayın. İşletmeniz, ürün veya hizmetinizle ilgili düzenli güncellemeler yazın ve sitenizle etkileşimde bulunun. Müşterilerinize her fırsatta ulaşın
Forumları ve Sözlükleri aktif olarak kullanın
Hedef kitleniz forum ve sözlük gibi sitelerde vakit geçiriyorsa, oralarda hesaplar oluşturun. Çok farklı konuşmalara katılın ve başkalarının sorularına cevap verin. Sadece reklam yapıp kaçmak ya da post sayınızı artırmak yerine değer vermeyi amaçlayın.
2. Müşteri İlişkileri
Hedef kitlenizle bağlantı kurmak, iyi bir off-page SEO için oldukça gereklidir. Tanınmış bir otoriter site olmak ve güçlü sitelerden bağlantılar kazanmak için ağ kurmanız gerekecek. İşte güçlü ilişkiler kurmak için bazı ipuçları.
Okuduğunuz bloglara düzenli olarak yorumlar yapın.
Bloglara yorum bırakmak ilişkiler kurmak için mükemmel bir yoldur ancak tek gidilecek nokta değildir. Oluşturduğumuz sosyal medya hesaplarını hatırlıyor musunuz? Alanınızdaki uzman kişileri takip etmek için hesaplarınızı kullanın.Özellikle Twitter, başkalarına ulaşmak için harika bir yoldur.
Sayfa içi SEO önemlidir, ancak başarınızı en üst düzeye çıkarmak istiyorsanız bu sadece savaşın yarısıdır. Site dışı SEO, itibarınızı geliştirmede, trafik kazandırmada ve hedef kitlenizi rakiplerinizden bir üst seviyeye çıkarmanız için çok büyük bir rol oynar.
Site dışı SEO’yu iyileştirmek sürekli olarak yapmanız gereken birşeydir. İster çok eski bir site olsun, isterse yeni kurulan bir site olsun, her zaman daha fazla kitleye ulaşmak ve markanızın erişimini artırmanız için yapılması gereken çok şey var.
İnsanlara yardım etmeye, faydalı bilgiler sunmaya odaklanın. Siteniz popülerleştiğinde, her zamankinden daha fazla trafik çekecek yüksek kaliteli bağlantılar profilini oluşturacaksınız.
En sevdiğiniz sayfa dışı SEO stratejileriniz neler? Aşağıdaki yorum bölümünde bize bildirin.