SEO ve Adwords arasında son kullanıcı bazında sıralama ilişkisi bulunuyor. Ancak birisi uzun süreli çalışmanın getirdiği ‘organik sıralama’ sunarken, diğeri her gün bütçe belirleyip sıralamalar ile oynayarak kısa sürede trafik çekme vaatleri sunabiliyor. Peki bir E-Ticaret sitesi için SEO mu yoksa Adwords mü tercih etmeli ?
İlk SEO İlişkisini Ele Alalım
Arama motoru optimizasyonu yaparken web sitenizin alt yapısından tutun, kodlamalarına kadar değişkenler işin içerisine girmektedir. Çünkü arama motoru botları web sitenize geldiğinde yanlış kodlamalardan dolayı sıralamalara dahil etmedikleri gibi, sağlıklı indeksler de alamıyorsunuz. O yüzden bu çok göreceli SEO kavramı pek çok temel taşından oluşmaktadır. Dilerseniz SEO‘nun tüm temel kavramlarına göz atmak için buradaki makaleme göz atabilirsiniz.
Şimdi SEO temelde bu kadar derin çalışmalara sahipken, tüm içerikleri SEO uyumlu yapıp uzun vadede (6 ay ile 1 sene arası) bekleyip sonrasında ücret ödemeden ilk sayfada kalmak son zamanlarda e-ticaret firmalarına daha cazip gelmeye başladı. Çünkü Adwords‘te paranız olduğu zaman varsınız. Organik arama yerine reklam alanında çıktığınızda hem kullanıcılar o linke ‘reklam’ gözü ile baktığı gibi, organik sıralamada çıkmadığı için dönüşler de ona göre düşük olabiliyor.
Aynı zamanda Adwords çalışmalarınızı yaparken anahtar kelimelerinizin rekabetine göre fiyat çıkartılıyor. Mesela bir ‘haber’ kelimesinde Adwords vermeye kalkarsanız yüksek TBM’ler ile karşılaşabilirsiniz. Yeri geliyor bazı sektörlerde TBM (tıklama başına maaliyet) 20 TL’den başlayabiliyor. O yüzden organik aramalar uzun vadede firmalara daha çok müşteri, daha çok tıklama ve daha çok satış getirebiliyor.
Rekabet Yoksa Ne Yapmalı ?
Bazı sektörler vardır ki; reklam veren çok fazla olmadığı gibi, Adwords reklamlarından 0,05 TBM’ler ile döndürebiliyorsunuz. Bu tür sektörlerde reklam vermeden önce mutlaka hesaplamaları iyi yapmalısınız. O yüzden bu sektörlerde Adwords çalışmaları daha ucuz ve kalıcılık oluşturabilir. Zaten rekabet çok fazla olmadığında 3 aylık kısa bir SEO çalışması ile de organik aramalarda yerinizi alabiliyorsunuz.
SEOZof olarak bizler E-ticaret sitelerine Adwords ve SEO çalışmaları yapmadan önce maaliyet analizlerinin yanı sıra, rekabet, anahtar kelime analizi, sitenin yapısı, kodlarda değişmesi gereken alanların olup olmadığı, indeks kontrolü ve açılış hızı gibi pek çok faktörü ele alarak hangi yolda ilerlenmesi gerektiğini detaylı olarak çıkartıyoruz. Eğer “SEO‘mu yoksa Adwords’mü” ikilemi arasında kaldıysanız, mutlaka bir uzmana başvurun.