İyi içerik her zaman için önemlidir, fakat daha geniş kitleye ulaşmak istiyorsanız arama sonuçlarında üst sıralarda olmanız gerekmektedir. Yazıda arama motoruna uygun içeriği oluşturmanız için belli ipuçlarını açıklayacağım.
Yeni içerik üretirken kalite her zaman önemlidir, ancak sizi hedef kitlenize ulaştıracak olan şey ise SEO‘dur. SEO dostu içerik yazmak ise zor ve zaman alıcı olabilmektedir. Hem ziyaretçinizin hem de arama motorlarınızın keyif alacağı içeriği oluşturmanın belli başlı kuralları vardır.
Orjinal İçerik Oluştur:
Yazınız öne çıkacak kadar kaliteli değilse, yeni içerik oluşturmanın çok anlamı yoktur. Farklı bir kaynaktan fikir edinseniz bile, o konuya değer katacak benzersiz bakış açınızı sunmak ise tamamen size kalmış.
Copyscape, sitenizin içeriğini özgünlüğü açısından test etmenize yardımcı olabilecek yardımcı bir araç. Kopya içerikler arama motorlarının hoşuna gitmeyen birşeydir ve arama sonuçlarında üst sıralarda çıkma şansınız da oldukça düşüktür.
Başlığınızı Optimize Edin:
Yazınız başlığı, kullanıcıların arama yaparken karşılaşacakları ilk şeydir. Bu yüzden dikkat çekmesi açısından önemlidir ve en iyi başlığı bulmak açısından birden fazla varyasyon yapıp beyin fırtınası yapmanız yararlı olur.
Başlıkta anahtar kelimenizi kullanmak her zaman için iyidir ancak eklemek için de çok çalışmayın. Güçlü kelimeler kullanıp net ve etkili bir sonuç oluşturmak için gereksiz fazlalıklardan kaçının. Başlığınızın SEO‘ya uyumlu olması açısından maksimum 55-60 karakter arasında başlık kullanın.
Ayrıca, URL’nizin yalnızca daha karışık görünmesini sağlayan sayı dizisi yerine başlık ile alakalı olduğundan emin olun.
Yapıya Odaklanın:
Arama motorlarının önce görüntüleyecekleri sonuçlara karar vermelerine yardımcı olan sadece içerik değil, aynı zamanda yapısıdır. Bu sebeple, okumayı kolaylaştıran başlıklar ve paragraflar içeren açık bir yapı hem kullanıcı hem de arama motorları açısından daha etkilidir.
Başlıklar, arama motorlarının içeriğinize hızlı bir şekilde genel bakış sağlamasına olanak sağlar. Bu nedenle hedef anahtar kelimenizi en az bir kez belirtmekte yarar var.
İster H1‘den H6‘ya kadar olan yapıya uyun, isterseniz yazı boyunca ilgili hedef noktalara H2 ve H3 başlıkları ekleyin. İkisi de etkili sonuç almanız için ideal yöntemlerdir.
Anahtar Kelimeleri Kullanın:
Anahtar kelimeler, yazınızın içeriği hakkında bilgilendirme yaparken anahtar kelime araştırması hala yararlıdır. Anahtar kelimeler içeriğinizin bağlamında ve doğru dengede eklenirse içeriğinizin bir parçası olabilir. Anahtar kelimeleri çok fazla şekilde girmek, spama yol açacağından çok fazla anahtar kelime eklemek için içeriğinizin kalitesini feda etmeye gerek yoktur.
Hedef: Okunabilirlik
İçeriğinizin okunabilirliği, dilinin sadeliği, dil bilgisi hatalarının azlığı ve cümle yapısıyla ilgilidir.
İçerikleriniz hedeflemek istediğiniz izleyiciler için uygun mu?
İçeriğinizi hedef kitlenizin yaşına göre yazmanız çevirimiçi okunabilirlik testlerine göre sağlıklı olacaktır.
İç ve Dış bağlantılar:
Sayfa içi linkleme belirli bir alandaki otoritenizi, bir posttan diğerine mantıksal bir sıralama oluşturarak desteklemenizi sağlar. Sayfa içi linkleme iyi yapıldığı taktirde arama motorlarının konularınızı kolaylaştıracak bir değerdir. Böylece SERP‘de daha iyi sonuçlar elde edebileceksiniz.
Dış bağlantılar ise içeriğinizi desteklemek ve arama sonuçlarında üst sıralara çıkmak için en etkili yöntemlerin başında gelir.
Hem sayfa içi linkleme ve hem de sayfa dışı alınan bağlantılarda dikkat edilmediği taktirde tam aksi sonuçlar doğurabilir.
Resimleri Optimize Edin:
Resimlerinizin optimizasyonu, arama sonuçlarında resim aramasında görünmek için gereklidir. Görsel içerik giderek daha belirgin hale geldiğinden SEO dışında bırakılamaz. Resimleri optimize ederken dikkat edilecek hususlar şöyledir.
- Resim adını her zaman alakalı tutun
- Sayfa hızını etkilediği için dosya boyutlarına dikkat edin.
- Alt etiketi ve resme başlık girmeyi unutmayın.
- Resimlere başlık verirken bir kullanıcı gibi düşünün.
- Genel resimler yerine kaliteli görselleri seçin.
Kullanıcıya Odaklanın
İçerik üretirken mutlaka hedef ziyaretçilerinizi aklınızdan çıkarmayın. Bu SEO için de geçerlidir. Kitlenizi bilmeden bir sonraki içeriği oluşturamaz veya anahtar kelime araştırması yapamazsınız.
Kitleniz sizden ne bekliyor?
Kullanıcı deneyimini nasıl artırabilirsiniz?
Yukarıdaki sorulara, sitenize, içeriğinize ve hedef kitlenize daha fazla dikkat ederek cevap verebilirsiniz. Google, kullanıcı deneyimine odaklanan sayfaları ödüllendirir, bu nedenle kullanıcının gücünü hafife almayın.
SEO dostu bir içerik oluşturmak istiyorsanız, hatırlamanız gereken şunlar;
- Kullanıcı niyetine odaklanın
- Özgün olun
- İçeriğiniz için en iyi başlıkları belirleyin
- İçeriğin yapısına dikkat edin
- Anahtar kelimeleri akıllıca kullanın
- Okunabilirlik için dil bilgisine ve anlatıma dikkat edin
- Daha fazla dikkat çekmek için dahili ve harici bağlantıları kullanın
- Resimleri optimize ederek aramalarda 1 adım öne çıkın