Her sene, Google algoloritmalarında bir takım değişiklikler yapıyor ve SEO uzmanları bu değişikliklere uyum sağlamak zorunda fakat 2015 senesi SEO dünyasında oldukça olaysız bir yıldı.
Eğer 2015’te stratejinizi değiştirmek zorunda kaldıysanız, bu yeni bir şey öğrendiğiniz için, yapmamanız gereken bir şey yaptığınız için ya da yapmanız gereken şeyi yapmadığınız içindir. SEO, hala doğru temelleri atmak, detaylara dikkat etmek ve SEO’yu bir bütün olarak görmek hala geçerlidir.
Her yıl , birileri SEO’nun çöküşünü ilan ediyor. Link inşası bitti, anahtar kelime kullanımı bitti, çok fazla içerik var, kıyamet kopacak vs..
Gerçek şu ki SEO genişliyor ve öyle görünüyor ki SEO çalışmalarından tam olarak verim alabilmek için bu konuda çok daha fazla bilgi sahibi olmak gerekiyor. Eğer bir şirket size sadece tek bir konuda bir şey teklif ediyorsa ya da uygulayan kişi sadece tek bir şeye odaklanıyorsa puzzleın çoğunu kaçırıyorlar demektir.
SEO Kesinlikle Tek Birşeyden İbaret Değildir!
SEO sadece sayfaya anahtar kelimeler koymak değildir. Bir çok link almak ya da çok fazla içerik yazmak değildir. Geçmişte kullanılan methodların çoğu artık işe yaramıyor. SEO’yu artık bir bütün olarak görmek gerekiyor ve tüm parçaları bir araya getirip Puzzle’ı tamamlamak gerekiyor.
Kendi adıma aşağıdaki listede dikkat edilecek hususlar şu şekilde. Bu listeye ek olarak başka şeyler de eklenebilir.
● Anahtar kelime araştırması ve ilgili konuları gruplama
● Rekabet araştırması
● Algoritmik ve manuel cezaları teşhis etme ve kaldırma
● İçerik stratejisi
● Bir site haritası görselleştirme
● Dönüşüm optimizasyonu ve test etme
● Yerinde optimizasyon ve iç bağlantı
● Düzgün kullanıcılar hedefleme
● Site mimarisi
● Site tasarımı
● Site üzerindeki sayfaların birbirini nasıl etkilediği
● Kodlama
● Etiket yönetimi ve kullanımları
● Sosyal medya
● Ücretli medya
● E-posta pazarlama
● Yerel SEO
● Uluslar arası SEO
● Video SEO
● Vb.. gibi çok daha farklı konular ele alınabilir.