SEO Nedir?

Arama Motoru Optimizasyonu (Search Engine Optimization) kelimesinin kısaltması olan SEO, web sitenizin kalitesini artırarak organik olarak sitenizin trafiğini artırma işlemlerinin tümüne denir.

Google, arama sonuçlarında alakalı ve gerçekten kullanıcı için en doğru sonuç olacağını düşündüğü sayfaları listeler. Bunu çoğunlukla diğer web sayfalarından gelen bağlantıların sayısını ve kalitesini analiz ederek yapar. Basit usulde web siteniz diğer web siteleri ile bağlantılı olduğu sürece Google’da yer alma potansiyeline sahiptir. Fakat tüm buna rağmen SEO, onlarca site içi ve site dışı kriterlerin yer aldığı ve sitenin bu kriterlerin ne kadarını karşıladığı ile sitenin sıralaması doğru orantılıdır.

SEO

SEO Neden Önemlidir?

Güçlü bir site mimarisi oluşturmak arama motorlarının sitenizi hızlı ve kolay bir şekilde dizine eklemesine yardımcı olur. Daha da önemlisi ziyaretçilere sitenizi kullanma konusunda iyi bir deneyim sunacak ve tekrar ziyaretleri teşvik edecektir. Google’ın mobil optimizasyon ve site hızı da dahil olmak üzere, kullanıcı deneyimne giderek daha fazla önem verdiği göz önünde bulundurulmalıdır.

SEO'nun Cirolara Etkisi

SEO ile online olarak popülerliğinizi artırabilir ve ziyaretçi sayınızı dolaylı olarak artış sağlayabilirsiniz. Günümüzde internet sitelerinin sürekli olarak artması ve rekabetin bu sektöre doğru kayması ile birlikte arama motorlarında üst sıralara gelmek zorunlu hale gelmiştir. Doğru bir SEO çalışması ile anahtar kelimelerinizde üst sıralara çıkabilir, marka bilinirliğini yükseltebilir ve hedef kitlenizi artırabilirsiniz.

Hizmet Sağlayıcılar 75%
E-Ticaret Siteleri 91%
Danışmanlık Veren Firmalar 74%
Tekil Ürün Satışı 97%

Seo Danışmanlığı Kapsamında Yapılacak İşlemler Nelerdir?

SEO
SEO Stratejisi Geliştirme
Seo yaptırmak istiyorsunuz ve bunun için de bir bütçeniz var. Fakat nerden ve nasıl yapacağınızı bilmiyorsunuz? Uzun vadeli olarak arama pazarlaması için hedeflediğiniz noktaya ulaşmanızı sağlayacak planların kapsamlı olarak yapılmasına yardımcı olmaktayız.
SEO
Anahtar Kelime Araştırma Ve Analizi
SEO’da en sıkıntılı ve en önemli noktaların başında gelen anahtar kelime araştırmasıdır. Bu analizin doğru yapılması ile birlikte, yüksek dönüşümlü ve rekabetçi anahtar kelimelerinize ek olarak, kullanıcı davranışlarına bakıp tam kapsamlı bir hedef kitle araştırması.
SEO
Site İçi Seo (On-Page SEO) Kontrolü
Sitenizin SEO yapısının kapsamlı bir analizi ve iyileştirme için ayrıntılı öneriler. Sitenizi yüzlerce Seo kriterlerine göre analiz edip çözüm sunmaktayız. Unutmayın; İyi bir site içi SEO kaliteli bir web sitenin omurgasını oluşturmaktadır.
SEO
Site Dışı Seo (Of-Page SEO)
Hedeflenen anatar kelimelerde diğer sitelerden alınan referans linklerdir. Belirlenen kelimelere uygun sektörlerden ve arama motoru kurallarına uygun olarak backlink olarak adlandırılan bağlantılardır.
SEO
Yerel (Lokal) SEO Hizmetleri
Potansiyel müşterilerinize doğrudan ulaşarak hedef kitlenize en kısa yoldan ulaşmanız sağlanır.
SEO
Mobil SEO Hizmetleri
Aramaların büyük kısmı artık mobil cihazlardan yapıldığından, mobil arama için sitenizin optimize edilmesi.

2023 Kapsamlı SEO Rehberi

Core Web Vitals

1. Bölüm

Bu yazımızda Core Web Vitals ile ilgili detaylı bilgileri görebilirsiniz.

Bilmemiz gereken en önemli konu artık önümüzde çok az bir süre kaldı ve Mayıs 2021’de bir sıralama faktörü olarak karşımıza çıkacak.

Henüz bu güncellemenin etkisini görmedik ve bu bölümde sitenizi Google güncellemesine nasıl hazırlayacağınızı konuşacağız.

Seozof’un Core Web Vitals puanlarını nasıl önemli ölçüde iyileştirdiğimizi detaylı olarak anlattık.

Hadi başlayalım.

SEO

Core Web Vitals Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Core Web Vitals, Google’ın son derece önemli olduğunu düşündüğü üç özel web sayfası deneyimi metriğinden oluşan bir settir:

  • En Büyük Zengin İçerikli Boya (LCP)
  • İlk Giriş Gecikmesi
  • Kümülatif düzen kayması

SEO

Core Web Vitals Puanlarınızı Nasıl İyileştirebilirsiniz?

Açıkça söylemek gerekirse:

Core Web Vitals verilerinizi iyileştirmek için atacağınız bütün adımlar sitenize bağlı.

Örneğin, Özel yazılım ile çalışan bir site, WordPress’te çalışan bir site ile karşılaştırıldığında  yapılması gerekenler farklı olacaktır.

Bununla birlikte, neyi düzeltmeniz gerektiğini anlamak için kullanabileceğiniz süreç burada verilmiştir.

İlk olarak, Google Arama Konsolunu açın ve “Önemli Web Verileri" sekmesini tıklayın

SEO

ardından sitenizdeki sayfaların hızlarını belirten raporu açın.

(Temelde masaüstü puanlarını görmezden geliyorum. Google’ın mobil öncelikli endeksi, mobil puanların gerçekten önemli olduğu anlamına geliyor).

Burada öncelikli olarak kırmızı ile belirtilen sorunları iyileştirmek olacaktır.

SEOZOF puanı nasıl artırdık?

Öncelikle bu işlemleri yaparken az da olsa temel kodlama bilginiz olması gerekiyor. Yoksa puanınızı artırmak isterken sitenizi bozabilirsiniz.

Seozof puanlarını artırmak için WordPress eklentisi olan Asset Cleanup Pro eklentisini kullandık. Bu eklentinin amacı sayfada kullanılmayan siteniz için gereksiz css ve js dosyalarını engelleyebilmeniz.

Örneğin ana sayfamızda bulunan slider kodu alt sayfalarda da yer alıyordu ve alt sayfalarda slider kullanmadığımız için bu yükleme süresini artırıyordu. Yine kullanmadığımız fontlar veya tema içinde hazır gelen renk kodları gibi bir çok farklı css kodu gereksizdi ve bunları kaldırmamız gerekiyordu.

Gereksiz kodları bulmak için hangi sayfaya test etmek istiyorsanız, F12 tuşuyla Chrome DevTools açıp sonra CTRL + Shift + P ile açılan Command sayfasına “Show Covarage" yazıp alt tabdan “Reload" butonuna tıklayın. Burada kırmızı ile belirtilenler ilgili sayfa için kullanılmayan gereksiz kodlar.

SEO

Sitenizde kullanılmayan gereksiz kodları bulduktan sonra ilgili css veya js dosyasını tek tek silmeniz gerekiyor. Ya da kullanılan kodları satır içi ekleyip aşağıdaki görseldeki gibi Asset Cleanup Pro üzerinden engellemek istediğiniz dosyanın yüklenmemesini sağlayabilirsiniz. Bu düzenlemeleri yaparken sitenizin bozulmadığından emin olun.

SEO

Sitenizi mümkün olabildiği kadar hızlı açılması için gereksiz olan tüm kodlardan arındırmalısınız. Ayrıca sitenizde mutlaka cache kullanmalı ve resimlerinizi optimize etmelisiniz.

Google Passage Sıralaması

2. Bölüm

2020 Ekim ayında Google, “Passage" isimli yeni bir arama teknolojisini duyurdu.

Bu özellik, Google’ın bir sayfanın belirli bölümlerini (“Pasaj") bağımsız olarak sıralamasına olanak tanır.

Google, bu güncellemenin arama sorguları üzerinde %7 gibi büyük bir etkiye sahip olabileceğini açıkladı ve bu yüksek bir oran.

Bu yeni Google sıralama faktörünün nasıl optimize edileceğini görelim.

SEO

Google Passage Ranking Nasıl Çalışır?

Google geçiş sıralaması, Google’ın sadece sayfanın kendisini değil, belirli bir sayfadaki, alakalı pasajları sıralamasına izin verir.

(Öne Çıkan Snippet’lerin güçlendirilmiş bir sürümü gibi.)

Google, bazen bir kullanıcının sorusunu yanıtlayan tek cümle, sayfanın derinliklerine gömülmüş olabilir. Kullanıcı deneyimini artırmak ve aranılan sorunun cevabını bulmak için artık sadece web sayfalarının tamamını değil, tek tek belirli bölümleride anlayabiliyor. Sayfanın sadece belirli bir bölümünde hedef içerik yer alıyorsa, o ilgili pasajın alaka düzeyini daha iyi anlıyor ve sonuçlarda çıkartıyor. Bir nevi samanlıkta iğne aramak gibi.

SEO

Bu güncelleme tam olarak açıklandığı gibi 10 Şubat 2021 Çarşamba günü yayına girdi. İlk olarak ABD üzerinde kullanıma sunuldu ve zaman içinde diğer diller eklenecek.

Google burada hangi sinyallere bakıyor?

SEO

Daha önce Google, bir sorguyla en alakalı sonuçların hangileri olduğunu anlamak için “bir sayfa hakkında daha güçlü sinyallere – örneğin, sayfa başlıkları veya açıklamalara “- bakıyordu. Bunlar hala önemli faktörler olsa da, bu yeni sistem, sayfanın geri kalanı farklı veya genel olarak daha az alakalı bir konuyla ilgili olsa bile, sorgunuzla özellikle iyi eşleşen tek bir bölüme sahip sayfalar öne çıkabilir.

Henüz hangi sinyalleri aldığını tam olarak bilmesek de, içeriğinizi belirli bölümlere ayırmak, başlık etiketleri yani H1, H2 ve H3 etiketlerini doğru kullanımı benim görüşümce daha önemli hale geldi. Yine sayfa içeriğinde FAQ sayfası oluşturmak içeriğin ney ile ilgili olduğunu bildirmenizde her zaman fayda var.

Evet, Google sayfanızın pasajlarını yarı bağımsız olarak sıralayacaktır.

Ancak bu, düzensiz bir sayfayı kolayca bölebilecekleri anlamına gelmez.

Neden?

Google artık her bölüme bir mini web sayfası gibi bakabilir.

 

SEO

Bu, içeriğinizin özel bölümlere ayrılması gerektiği anlamına gelir.

Ve her bölüm belirli bir alt konuyu kapsamalıdır.

Bunu zaten yapıyor olabilirsiniz. Eğer yapmıyorsanız, geri dönmenizi ve içeriğinizi ÇOK anlaşılır bölümler halinde düzenlemenizi öneririm.

Öne Çıkan Snippet

3. Bölüm

Öne Çıkan Snippet (Featured Snippet), arama yapan kullanıcılara tam anlamıyla cevabını alabildiği sayfaların, arama sonuçlarınında üstünde bir blog içinde sonucun listelenmesidir. Bu listelenen sayfa en üstte yer aldığından sıralandığı pozisyona sıfırıncı pozisyon denir. Burada yer alan siteler ciddi anlamda trafik ve to artışı yaşarlar. Tabi bu sırada yer almak için sorgulanan kelimede ilk sayfada olmanız şart. Özellikle ilk 5’de olmanız burada yer almanızı kolaylaştıracaktır.

Featured Snippet Bizim İçin Neden Önemli?

Google artık arama sonuçlarında kullanıcıların çok hızlı bir şekilde aradıklarını bulabilmeleri için çeşitli düzenlemeler yapmaya devam ediyor. Hız artık yeni çağda en önemli meta. Artık arama kriterlerinde hızlı sitelerin nasıl avantaj sağladığını hepimiz biliyoruz.

SEMrush verilerine göre tüm arama sonuçlarının %11,52’sinde Öne çıkan snippet’lar var. Bu sıralamada yer almak sitenizde ciddi bir trafik artışı sağlayacaktır.

 
SEO

İçeriğinizin Öne Çıkan Snippet’da Görünmesini Nasıl Sağlarsınız?

Sitenizde ilk sayfada olan yazılarınızı düzenlemek ilk etapta daha mantıklı olacaktır. Çünkü Featured Snippet için ilk sayfada olmanız zorunlu. Eğer böyle bir içeriğiniz yoksa sektörünüzde long-tail ve soru cevap niteliği taşıyan içerikleri tespit etmeniz ve buna göre içerik oluşturmanız gerekir. Featured Snippet genellikle soru içeren ve cevabı belli olan içeriklerde daha etkili sonuçlar veriyor. İçeriğinizin en üst bölümünü ayrı tutup ilk etapta 40-60 kelimelik özet niteliğinde bir sorunun cevabı gibi bir açıklama yazmak ve yazının başında anahtar kelimeyi geçirmek faydalı olacaktır.

Görsel Aramanın Yükselişi

4. Bölüm

Görsel arama konusu her zaman SEO‘nun bir parçası olmuştur. Sitenize gelen trafik için öyle görünmese de görsel arama trendi son 1 senede oldukça değişti.

İnsanlar artık her zamankinden daha fazla görsel arama yapıyor. Google Lens 1 milyar kez kullanıldı. Pinterest’de ayda 600 milyondan fazla görsel arama yapılıyor. Yapılan araştırmaya göre Amerikalı tüketicilerin %36’sı görsel aramaları kullanıyor.

Görsel arama hala yeni yeni hayatımıza giren gelişmekte olan bir teknoloji. Telefonunuza Google Lens uygulamasını yükleyip açın ve odanızın etrafındakileri taramaya başlayın. Muhtemelen hemen hemen her şeyi tanımlayabildiğini göreceksiniz.Bugün, Google Lens 1 milyar nesneyi tanımlayabiliyor. Ve bu sayı her gün artıyor.

Genç tüketicilerin %62’si daha fazla görsel arama teknolojisi istiyor. Alışveriş yapmak, gidilecek olan yerleri araştırmak, tariflere bakmak vb gibi bir sürü seçenek için görsel arama kullanılıyor.

SEO

Görsel Arama için Sitenizi Optimize Etme

Görsel aramalarda görünmek istiyorsanız SEO ayarlarınızı doğru yapmanız gerekmektedir.Yapısal veriler ekleyerek kullanıcılara sayfanız hakkında bilgiler verebilir ve sitenize trafik çekebilirsiniz.

Hızlı bir Site için Resimleri Optimize Edin

Resimler optimize edilmediği taktirde, sitelerin yavaş açılmasını sağlar ve sayfa boyutunu artmasında en büyük rolü oynar. Yüksek hızlı ve kaliteli bir kullanıcı deneyimi sağlamak için en son görüntü optimizasyonu teknolojisi olan webp vb formatları kullanmalı ve duyarlı görüntü tekniklerini uygulamalısınız.

Yüksek Kaliteli Fotoğraflar Kullanın

Kullandığınız fotoğrafların bulanık, belirsiz olmaması ve kullanıcılara hitap etmesi gerekiyor. Arama sonuçlarında çıkan küçük görsellerde fotoğraflarınızın kaliteli olması daha fazla trafik alma olasılığını artırır.

Resimleriniz için Açıklayıcı Başlıklar Ekleyin

Görsel aramalarda sitenizi optimize ederken resimlerinizin isimleri, uzantıları eklediğiniz başlıklar, alt etiketleri eklemeniz oldukça önemlidir.

Örneğin köpek resmi yüklemek istiyorsunuz ve resminizin ismi IMG002547.JPG. Bu görseli yüklemeden önce mutlaka ismini kopek.jpg yapmanız gerekmektedir.

Google, görüntü tanımlama aracının yanında ayrıca resimleri algılamak için alt etiketlerine de dikkat eder. Alt etiketi eklerken uygun anahtar kelime eklenmeli ve sayfanın içeriği ile doğru orantılı olmalıdır. Alt etiketi eklerken çok fazla anahtar kelime eklemekten kaçının. Bu durum negatif bir kullanıcı deneyimi ile sonuçlanır ve spam olarak görülmesine yol açabilir.

E-ticaret siteleri için resimlere alt etiketi verirken ürünün kodunu veya model numarasını eklemek faydalı olabilir.

ÖRN: Arçelik Buzdolabı (260365 MI)

Bunu yapmanız için Google’ın herhangi resmi bir talimatı yok. Fakat bunu yapmak mantıklı çünkü Google ürün isimleri ile seri/numaraları arasındaki ilişkiyi açıkça anlıyor. Bunun ispatı için herhangi bir ürünün model numarasını aratmanız yeterli. Bu yüzden bunu alt etiketi olarak eklemek faydalı olacaktır.

Domain Otoritesi 2.0

5. Bölüm

Alan Adı Otoritesi eskiden tamamen aldığınız link ile ilgiliydi. Günümüzde ise bu durum biraz değişti. Bugün Google, sitenizi uzmanlık, yetki ve güvenirlik temelinde değerlendiriyor. Buna tam olarak E-A-T deniliyor. Peki E-A-T nedir?

EAT ve SEO: Google’ın İstediği İçerik Oluşturma

Bu terim bir süredir SEO’daki yerini alsada, Ağustos 2018’deki büyük Google algoritması güncellemesinden sonra önemini artırdı ve bundan sonrada sık sık bu kelimeyi duyacağız. Google’da iyi bir sıralama elde etmeniz için, markanızın uzmanlığını, otoritesini ve güvenilirliğini artırmak zorundasınız ki tam olarak EAT’nin anlamıda bu.

Başlangıçta bu güncelleme ilk olarak sağlık sektöründe etkisini gösterdi. Sağlık sektöründeki siteler için yanlış bilginin önüne geçmek adına ilgili makalenin uzman bir kişi tarafından yazılıp yazılmadığını kontrol eden bir güncelleme idi.

Bundan sonraki süreçte artık iyi içerik üst sıralarda çıkmanıza fayda sağlayacaktır. Peki EAT puanı nasıl yükselir?

SEO

Yazar Adlarını ve Biyografilerini Ekleyin

Bir web sitesinden veya yazıdan kimin sorumlu olduğunu anlamak, EAT değerlendirmesinin önemli bir noktasıdır. Açılış sayfaları ve ürün sayfaları gibi sayfalar için bu, genel olarak müşteri desteğinin ve iletişim bilgilerinin ya da hakkımızda sayfasının kolayca bulunabilmesi gerektiği anlamına gelir.
Ancak blog gönderilerinde bu durum konuya uygun bir uzman olup olmadıklarını değerlendirmek için yazar hakkındaki bilgilerin mevcut olması gerektiği anlamına gelir. Yani yazı sonunda mutlaka görünür biçimde yazarın profili ve bilgilerinin yer alması gerekiyor.

Şeffaf Olun

Site tasarımınızın ve kullanıcı deneyiminin yüksek olması, içeriğe ulaşılabilinir kolay olması gibi etmenler değerinizi yükseltecektir. Sitenizde genel olarak iletişim sayfası, referans sayfası, gizlilik politikası ve hizmet şartlarının yer aldığından emin olun.

Kişisel Markalamaya Yatırım Yapın

Markanız için mutlaka canlı olarak tutulan sosyal medya hesaplarına ihtiyacınız var. Ayrıca kitlenizle iletişime geçmeniz, onların soru ve isteklerine yanıt vermeniz güvenilirliğiniz için oldukça önemli.

Sitenizi Güvenli Kılın

Güvenilirlik sadece itibar ve doğru bilgi vermekle ilgili değildir. Güvenli bağlantı yani SSL sertifikası olmayan bir site artık “Düşük itibarlı" olarak değerlendiriliyor. Artık Chrome, tüm HTTP olan sayfaları “Güvenli Değil" olarak işaretliyor ve bu durumda EAT puanınıza olumsuz olarak etki ediyor.

Google’ın kalite derecelendirme kılavuzunda yapılan en son değişiklikler ve ardından gelen temel algoritma güncellemesi, uzmanlık, otorite ve güvenilirliğin sıralamada her zamankinden daha önemli bir rol oynadığını göstermektedir.

Arama sonuçlarındaki sıranızı korumak için bu unsurlara SEO stratejinizde yer verin.

Videolarınızı Öne Çıkarın

6. Bölüm

Online video izlemek oldukça popüler. Cisco verilerine göre çevrim içi video 2023 yılına kadar tüm çevrim içi trafiğin %82’sini oluşturacak. Çok fazla video içeriği olmasına rağmen insanlar hala yeni video içerikleri talep etmeye devam ediyor. Video, dijital pazarlama planlarınızın bir parçası değilse yeniden düşünmelisiniz. Peki SEO’nuzu geliştirmek için videoları nasıl kullanabiliriz.

Arama sonuçlarında artık daha fazla video sonuçlarının çıktığını fark etmişsinizdir. Videoları öne çıkarmak için mutlaka rich snippet kullanın.

SEO

1. İçeriğinizi Ayrı Bölümlerde Düzenleyin

Google Passage Ranking güncellemesiyle birlikte artık web site içeriklerimizi pasajlara bölerek her konuyu farklı şekilde ele almamız gerektiğinden bahsetmiştik. Tıpkı web sitemizde olduğu gibi videolarımızda da içeriği belli bölümlere ayırmalıyız. 

Bu şekilde bölümlere ayırmak video aramalarında çıkmamızı sağlayacaktır.

2. Videonuzu SEO için Optimize Edin

Google, videonuzun neyle ilgili olduğunu anlamak için başlığınızı, açıklamanızı ve etiketlerinizi kullanır.

SEO

3.Bir Transkript Sağlayın

Youtube’a yüklediğiniz her videolarınız için bir Transkript yani alt yazı eklemeniz video içeriği ile bilgi sağlayacağından videonuzu daha izlenebilir kılacaktır.

YouTube Kanalınızı Büyütün

YouTube dünyanın 2. en büyük arama motorudur. Youtube üzerinden aranan içerik sayısı Bing arama motorunun tam 2 katı ve Youtube büyümeye devam ediyor. Bu yüzden 2020’de SEO’dan daha fazla trafik almak istiyorsanız, özellikle YouTube için içerik oluşturmanızı ve optimize etmenizi öneririm. Çünkü Youtube görmezden gelinmeyecek kadar büyük bir arama motorudur

Neden Önemli? Çünkü Tüm Google aramalarının %55’i en az bir video içermektedir. Ve bu videoların hepsi Youtube’da geliyor. Youtube’ın sahibinin Google olduğu düşünülürse 2020’de arama sonuçlarında daha fazla YouTube videosu bekleyin.

Yazılarınızın Arasına Video İçeriği Ekleyin

İnsanlar daha fazla video içeriği izlemek istiyorlarsa bunu onlara sunun. Videoyu kendiniz çekmesiniz bile yazılarınızın arasında video içeriği koymanız hemen çıkma oranını ciddi bir şekilde düşürecektir.

Arama Niyeti

7. Bölüm

Arama niyeti, 2019’da SEO dünyasında oldukça popüler bir konuydu. Arama niyeti (“Kullanıcı Niyeti" olarak da bilinir) kullanıcının arama motorunda sorguyu hangi amaçla yaptığını anlamayı hedef alır. Arama niyetleri arasında bilgilendirme, ticari, gezinme, ve işlem yapma bulunur.

Arama Niyeti Neden Önemli?

Basitçe söylemek gerekirse: Arama Niyetini tatmin etmek Google’ın 1 numaralı hedefidir.

Bu nedenle, bugün SEO ve içerik pazarlamasıyla başarılı olmak istiyorsanız, Arama Niyeti yaklaşımınızın büyük bir parçası olması gerekir.

Başka bir deyişle: backlink ve diğer geleneksel Google sıralama sinyalleri hala önemlidir. Ancak, sayfanız Arama Niyeti’ni karşılamıyorsa, siteniz sıralanmayacaktır. Binlerce backlink aldım ama sitem sıralamada yok diyorsanız doğru yerdesiniz.

Kullanıcı Deneyimi İçin Optimize Edin

Merak ediyor olabilirsiniz. Google, bir sayfanın Arama Amaçlarına uygun olduğunu nasıl biliyor?

Cevap: İnsanların SERP’ler ile nasıl etkileşimde bulunduklarına bakarlar.

SEO

Diğer bir deyişle:

İnsanlar belirli bir arama sonucunu sevmediğini söyleyebilirler. Ve eğer bir arama sonucunun bir anahtar kelime için uygun olmadığına dikkat çekerlerse, arama sonuçlarını aşağı kaydırarak diğer sonuçlara bakarlar.

SEO

Örneğin canınız tatlı çekti veya beklenmedik bir misafiriniz gelecek ve vaktiniz çok kısa.

Kolay ve hızlı bir tatlı yapmak istiyorsunuz.

Google’da “hızlı tatlı tarifi" diye arattınız.

SEO

Tıkladığınız ilk sonuç iyi görünüyor ancak pişirme süresi 1.5 saat ve bu kadar vaktiniz yok.

SEO

Daha pratik bir tarif için hızlıca diğer sonuçlara göz gezdirirsiniz.

Ve tam istediğiniz gibi hızlı bir tatlı tarifi buldunuz.

SEO

“Hızlı tatlı tarifi" araması yapan kişilerin çoğunluğu sizinle aynı fikirdeyse, bu sonuç arama sonuçlarında önemli bir sıralama artışı sağlayacaktır.

Mevcut İçeriği Geliştirin

Siteniz sıralamalarda problem yaşıyorsa birşeyleri değiştirmenin vakti gelmiştir. İçeriklerinizi düzenlerken sadece yeni içeriklerle kendinizi sınırlandırmayın. Aslında, eski içeriği Arama Amacına uygun hale getirip optimize etmek, web sitenize daha fazla organik trafik almanın hızlı yollarından birisidir.

İçeriğinizi optimize ederken yada yeni bir içerik girerken dikkat etmeniz gereken en önemli nokta anahtar kelimenizin amacı.

Eğer satışı yapılan bir ürün için sıralamada yer almayı düşünüyorsanız o ürün için bilgilendirici bir içerik girmemelisiniz. Çünkü o ürünle ilgili e-ticaret sitelerinin arasında arama sonuçlarında blog içeriği göremezsiniz.

Google’da arama yapanların içeriğinizle ilgili harika bir deneyim edinmelerini sağlamak için birkaç ipucu.

  • Pop-up’ları Sınırla: Google pop-up’ları sevmez. Ve kullanıcılar da. Bu yüzden pop-up kullanıyorsanız, sadece “çıkış amacı” açıkken bunları kullanmanızı öneririm.
  • 14px + Yazı Tipi: İçerikleriniz mutlaka okunabilir olmalı.
  • Alt Başlıkları Kullan: Google’da arama yapanlar HIZLI cevaplar ister. Bu, sayfanızın her bir kelimesini okuyamayacakları anlamına gelir. Alt başlıklar (H2, H3)  kullanıcıların içeriğinizi ana noktalar için gözden geçirmelerini sağlar.
  • Video ve Görüntüleri Kullanın: Bu, içeriğinizin daha kolay kullanılmasını ve anlaşılmasını sağlar.

Düşen TO ile Mücadele

8. Bölüm

Organik tıklama oranınız düşük ve düşen to ile sorununuz mu var?
Araştırmalara göre mobil aramadaki organik TO’nun 2015’den beri %41,4 oranında azaldığı görülüyor. Bunun tek sebebi olarak Google, organik arama sonuçlarını featured snippet, reklamlar, öneriler ve daha fazlasıyla dolduruyor.

SERP’lerde öne çıkmak için, sonucunuzun “bana tıkla" diye bağırması gerekiyor, yoksa kullanıcılar sizi dikkate almaz.

Anahtar Kelimenizi URL’nize Ekleyin

Anahtar kelime bakımından zengin URL’ler, anahtar kelime geçmeyen URL’lere kıyasla %45 daha fazla tıklanıyor.

İfade Kullan

Başlıklarda duygusal ifadeler kullanmak nispeten yüksek bir TO’ya sahiptir.

Google’da arama yapanlar ilgi çekici başlıklara daha çok tıklarlar. Tabi ki başlık eklerken içeriğinizle alakalı olmalı. Olası bir clickbait yapmanız sayfa To’nunuzu düşürebilir.

Her Sayfa İçin Meta Açıklamaları Yaz

Bu, TO’nuzu yaklaşık %6 artırabilecek 2 dakikalık basit bir adımdır.

SEO

Bonus İçerik

9. Bölüm

Yorumları ve Kitlenizi Teşvik Edin

Blog yorumları sıralamanıza yardımcı olur mu?

Cevap kesinlikle “EVET!”.

Google, sitenizdeki topluluğun (blog yorumları) sıralamada “ çok ” yardımcı olabileceğini belirtti.

Zombi Sayfaları Optimize Edin

Bu, HER ZAMAN işe yarayan birkaç SEO tekniğinden biridir.

SEO

Her sitenin değeri sıfır olan sayfalar vardır. Eğer binlerce içeriğiniz varsa mutlaka zombi sayfalarınız vardır ve bunları optimize etmeniz gerekir. Aksi halde sitenizin SEO’su yokuş aşağı sürüklenir.

SEO

Zombi sayfaların ziyaretçiler için değeri yoktur. Bu sayfalar ziyaretçileriniz için aradıkları bilgileri içermediklerinden, arama motorları tarafından da göz ardı edilirler.

Zombi sayfalarını yönetmenin tek yolu onları karantinaya almak. Performansınıza zarar veren sayfaları tanımladığınızda, onları yeniden hayata döndürmek için önlemler alabilirsiniz. Ya da, artık gerçekten var olması gerekmeyen bir sayfa ise, onu silmenizde hiç bir sakınca yok. Tabii bu sayfaları silmek çok fazla 404 oluşturacağından onun yerine 410 hata kodu vermek daha mantıklı olacaktır. 410 hata kodu, daha önceden böyle bir sayfanın olduğunu ancak kaldırıldığını gösterdiğinden 404 hatasından farklıdır. Eğer içeriğinizde kaybetmek istemeyeceğiniz geri bildirimler varsa 301 yönlendirmesi yapabilirsiniz.

SEO Hizmetinden Önce Sıkça Sorulan Sorular?

SEO Hizmeti almadan önce merak edilen soruları yanıtladık

Size nasıl yardımcı olabiliriz?

Formumuzu Doldurun Sitenizi Uzmanlarımız İncelesin Teklifde Bulunsun